Honorable Mentions and Top 3

fredag 11 november 2011

Scrapgalens november-kladd! ;-)

Ja, riktigt så hette väl inte utmaningen på ScrapGalen men så blev min tolkning.... ;-) Utmaningen var att använda en vit cardstock och inga mönstrade papper. Jag har klippt ut beskrivningen av utmaningen här nedan...

Ni ska skapa er egna bakgrund av ett vitt cardstock, inte använda några mönstrade papper och använda max 10 st. dekorationer (utöver titelbokstäver och ev. journaling).
Som mönsterpapper räknas de typiska papper som du använder till ditt scrappande till vardags. Undantaget är t.ex. papper från en förpackning, se här nedan! Det får dock inte dominera ditt alster!




Jag är helt kär i den här bilden av min minsting... Jag tog det på dagisavslutningen i somras när han satt och gungade.

Jag har kladdat på med modeling paste på en TH-mask (klocka) och sedan har jag täckt cardstocket med gesso. På det har jag mistat med lite olika färger på lite olika masker (bla TH-klockan igen). Har också sprutat nära cardstocket så det har blivit ett överskott med färg som jag sedan låtit rinna nerför LOn.



Ytterligare en närbild...



För att skapa en fotomatta till mitt foto har jag gjort en distressruta som jag färgat in med lite olika distressdynor. Jag har också använt en mask med massa siffror på och gnuggat in med distressdyna Frayed Burlap. Längst ner har jag stämplat med en av Vildas grunge-stämplar med akrylfärg. Under bilden har jag satt en brun spets.



Bredvid bilden har jag satt en tag som jag först färgat in med distressdyna och sedan använt en mask och gnussat in med en mörkare distressdyna. På tagen har jag sedan stämplat med en stämpel där det står "dröm stora drömmar".



Mina 10 dekorationer är 2 blommor, 2 metall gears, 4 band/spetsar, osteklut (som är delvis infärgad med glimmer mist), tag.

Själv är jag så glad för jag ska på Scrapgalens julmys... *längtar* Var ju där på träff i somras och det var såå kul och välordnat!! Hoppas vi ses där och hoppas ni får en fin helg!!

18 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

UNDERBART FIN!!!!

Maritha sa...

ÅHHHHH lilla fialottan....dina LO:s är ju bara så gudabenådade vackra!! LÖVLY! =)

Kramen

Louise sa...

Så fint du har gjort det. älaskr färgens som du fått ihop och det ser ju ut som ett redan färdigt papper. Så snyggt.
Kram Louise

unni's scrappeboble sa...

Å herlighet for en fantastisk flott LO, nyyyydelig og nyyydelig gutt også :))

Margareta sa...

HELT UNDERBAR!!!
Gillar också ditt julkort i inlägget under!
Ha en härlig helg!!
Kram!

Ann-Charlotte's blogg sa...

Wow såå vacker LO gillar allt!
Kramar

Carole sa...

Hi Linda, thanks so much for your lovely comment and visit. Very much appreciated.

Louise sa...

Hej mitt lilla bus!
Ja du! Jag säger då det! Detta är nog den läckraste layout jag någonsin sett! O jag ser att du haft såååå roligt när du gjorde den :) Det är liksom massvis med kärlek i den :)?
Det var säkerligen kladdigt att få ihop den men det måste det ha varit värt - duktig vinstvarning på den!
Håller tummar, tår o allting annat!!
Kram på dig!

mhlcards sa...

Snyggt, snyggt, snyggt.....LOVE IT!
Kram vännen!
/Mari

Grethe sa...

Kjempekul LO! Liker alt stæsjet!!

Delphine sa...

Your LO is so beautiful! The colours and details are gorgeous! Thanks for the lovely comment you left on my blog too! Hugs Delphine xx

Linda/Pieces by Pieces sa...

Det var väldigt tjusigt kladd det här!:)
Härliga färger och en söting som motiv!

Kram

Busans Pysselblogg sa...

Sååå snyggt och håller med - fotot är kanonbra!
Kramar
Åsa

UlrikaT sa...

Supersnygg layout! Så lekfullt och kreativt med all mist och färg!
kram/
Ulrika

Ulrika sa...

Åh så fin den var!! Härliga färger! Kul att du vill vara med och tävla hos oss!
/DT Ulrika

LillBlomman sa...

Jätteläcker Linda! Vad skoj att du är med!!! Kramar!

AnnaB sa...

Jättefin! Så läckert med THmasken och modelling paste!

webmosterhelene sa...

Superläcker! Helt enkelt "mina" favoritprodukter :-D Lycka till!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails