Honorable Mentions and Top 3

onsdag 10 augusti 2011

Kortonsdag på SweScrapbook!

Idag är det dags för en skiss på SweScrapbook. Det här kortet gjorde jag för ett bra tag sedan till en kollega på jobbet som fyllde 60 år. Det skulle egentligen ha varit något av en pantertant på kortet (för sån är hon!!) men jag hittade inget passande motiv. Alla tuffingar är "för unga" och alla äldre är för runda och bullmormorsaktiga... Så då fick det bli skärgårdstema istället eftersom de har båt och stuga vid havet.



Jag har använt ett motiv från Skogstokiga som heter BåtBus. Pappret kommer från Magnolia och fåglarna som jag stämplat på är från Stampscapes. Det blå cardstocket har jag embossat med vitt i kanterna för att det ska se ut som om det går gäss på vågorna...



Här är ett foto på insidan som jag hållit väldigt enkel. Jag har färgat in kanterna lite med distressdyna och stämplat med fåglarna här också....



Tusen tack för alla era söta kommentarer på mina kort - de betyder ofantligt mycket för mig!! *glad* Hoppas ni har en fin sommar! Själv är jag tillbaka på jobbet nu... Snart är det jul! :-D

3 kommentarer:

Maritha sa...

hi hi...knaspanna....snart är det jul!!! =) ja det är det förvisso,men man orkar knappt tänka på det nu,för då får man ju panik över alla julkort man INTE gjort än! ;)
Kortet är ju helt underbart fint,och jag bara älskar ju när det är lite så där stilrent och snyggt gjort,insidan är heeeeelt perfekt om du frågar mej!! =)

ha en skön arbetsdag,själv ska jag ha semester heeeeela denna vecka me!! SKÖNT =)

Kramen

Linda/Pieces by Pieces sa...

Hallå där - julen kan väl få dröja en stund till?!:) Detta var ett jättefint kort med en lika underbar insida som utsida!

Kram Linda

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej Linda!
Vilket härligt glatt kort, du är väl rolig snart är det jul huuuu
hoppas det är väldigt många dagar kvar.... Är i alla fall åter efter välbehövlig vila, har fullt upp med att titta in hos alla kreativa tjejer. Du inget undantag, helt otroliga vackra alster du gjort sedan jag var inne sist!
Vi hörs snart igen!
Många Kramar Ann-Charlotte

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails