Honorable Mentions and Top 3

onsdag 29 juni 2011

Kortonsdag på SweScrapbook!

Scroll down for English, please!

Till idag har jag gjort ett kort efter Lillblommans skiss på Swe-bloggen. Kortet är en beställning till en av mina arbetskamraters dotter som tog studenten för någon vecka sedan.

Jag har använt härliga papper från Maja Design i gult och blått för att få det riktigt "studentigt". Motivet är signerat hÄnglar och stÄnglar, tack Mari för lånet!!! Tredje gången gillt ;-) Punch-around-the-page från Martha Stewart liksom fjärilarna. Den söta texten är från Vilda.



På insidan har jag använt humletexten från Rox - I love it!!! Grattis till studenten är kanske från Inkywings?? Vad vet väl jag???? ;-) Sorry about the bad pic!!



Det blir ett riktigt kort inlägg av mig idag.... Har ingen riktigt ork till något alls i den här hettan.... *bläääää* idag längtar jag till hösten....!


Ok, today is a short posting for me as it's almost 100 degrees outside... I long for atumn!!! This card is made using a sketch over at Swe-bloggen made by Ullis/Lillblomman. The image is from hÄnglar & stÄnglar, papers from Maja Design and the punch is from Martha Stewart. The sentiment is from Vilda Stamps and translates to " For you have graduated" and it's part of the lyrics for a famous/infamous song that swedish students sing around graduation time... On the inside I've used a sentiment from Rox Stamps that I LOVE!!!

I'm also entering this card to Lovely hÄnglar only were the challenge is to make a card for a girl.

Ha en skön kväll!! Have a fantastic evning!!

5 kommentarer:

onkis sa...

Vilket vackert studentkort!
Jättefin insida.
Lycka till i utmaningen.

sara sa...

really sweet card fab colouring thanks so much for joining us at lovely hAnglar only this week
hugs sara x

Maritha sa...

Jag kan bara hålla med dej stumpan.....huga huga för denna värme!! =)

Kortet är ju verkligen urfint och riktigt fina studentpapper och färger. hÄnglan är ju bara såååå fin...=)

Kramen

Nina sa...

Åhhh, vakre hÃngelen ♥♥♥ Nydeig malt og vakkert pyntet!!

Ha en fin dag :)
Klem fra Nina.

Nicolchen sa...

A beautiful card you´ve made...wonderful colors and design :0)))

Thanks for playing with us at lho ;0)

Hugs Nicole

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails