Honorable Mentions and Top 3

söndag 5 juni 2011

DT Scrappekammeret Dags för en ny utmaning!

Idag rullar en ny utmaning ut på Scrappekammeret och denna gång utmanar vi er att använda spets/band (minst 2 olika) på era alster! Hoppas du vill hänga med!!



Jag har använt papper från denna månads sponsor - Papirdesign. Heeeelt vansinnigt vackra papper!! Motivet är från Magnolia färglagt med distresser och med Stickles på vingarna.



Jag har punchat lite i hörnen med en Martha Stewart-stans på motivmattan och så har jag använt ett spindelvävsband och en spets.



Det var lite trixigt att hitta blommor i passande färg så jag använde en knep som jag lärde mig av Lillblomman på mässan förra helgen. Använd vita blommor som du sprayar med mist. Ta sedan en kontrasterande färg och skruva av korken och måla kanterna på blommorna. Suuuuperfint effekt även om jag behöver lite mer träning på det... Men visst passade mina turkos/bruna blommor bra till pappren?



Hoppas ni vill vara med i vår utmaning, fristen är 22:00 den 20:e juni!! Lycka till!

9 kommentarer:

maria sa...

Underbart kort!!! Vilka härliga färger, super det där med att spraya på blommorna. Nu passade dom ju perfekt.

kram maria

Maritha sa...

Så härligt kort gumman och jag kan ju bara hålla med om att papprena är ynderbara!! Blommorna så spännande ut och dina va ju jättefina så inte behöver du träna så mycket inte...=)

Hoppas ni har sol i eran del av landet,vi blåser snart bort här uppe...burr

Kramen

Maya sa...

Åhhhh dette var nyydelig, Linda!
Lekre detaljer, nydelige farger og Tilda er jo bare så vakkert fargelagt!
Ha en strålende søndag,
klem fra Maya

Linda sa...

Så søt :)
Herlig blåfarge og nydelig bruk av bånd :)

Louise sa...

Hej Busan :)

Åh, vad läckert snäckan! Underbara papper och fantastiska spetsar :)
Dessutom ser Butterfly Tilda helt vidunderlig ut i blått :) Underbar färgläggning!

Kram

Nina sa...

Åhhhh, så vakkert *sukk* Nydelig malt og råå lekre papirer ♥


Ha en flott dag!
Stor klem fra Nina.

Aina sa...

Kjempeflott kort!:)

LillBlomman sa...

Åh jag blir lika glad varje gång jag ser att ngt tips kommit till nytta och glädje! Vad skoj Linda! Ditt kort är helt undebart fint! Blått, flott och heeelt ljuvligt! Kramar!

Margareta sa...

Härliga papper, ljuvlig färgläggning och matchande infärgade blommor - kan det bli annat än superfint med dig vid pysselbordet?

Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails