Honorable Mentions and Top 3

fredag 13 maj 2011

NSD - En LO!

Scroll down for English, please!

I lördags var det National Scrapbooking Day och den firade jag genom att vara på mässan i Gävle och träffa underbara människor och shoppa.... Kika gärna in hos Åsa för hon har lagt ut bilder från mässan. Brukar annars undvika kameror men nu syns jag på hela tre bilder... *otroligt*

Scraplagret, en av mina favvobutiker, firade NSD dels genom en blogcandy, dels med lite erbjudanden (som dock fick gå mig omärkt förbi då jag shoppat på tok för mycket på mässan...) OCH en skisstävling. Nilla har gjort en superhärlig skiss som jag tolkat så här.... Det blev några bilder... hoppas ni mäktar med... ;-)



Visst är det härligt med sol och ljus att ta bilder i men det blir lite tokigt med skuggorna ibland... Hoppas ni står ut ändå.

Jag har utgått från en grön CS och använt papper från Maja Designs papper i serien "ska vi ta en fika?" Fotot är på min minsting och titeln är "bara min" för det har han verkligen varit... Eftersom vi har en till så har det varit naturligt att han varit med pappa och lilleman med mig så han har verkligen blivit "mammas pojke" men nu när han har passerat 2½ så vill även han vara med i garaget och skogen...

Jag har använt en rund ram från You Do som jag duttat vit akrylfärg på. Jag har sedan tagit ett organzaband och lindat runt och sedan tagit lite snöre och knutit fast en metallbricka från TH. Den lilla swirlen som syns är från 1900-kallt, köpt på en mässa i Gävle för mååånga år sedan och den kommer från Kaiser Craft. Här ser man också att jag använt en kantstans från Martha Stewart.



Andra sidan... Jag har använt söta blommor från Prima och även här en swirl i chipboard från Kaiser Craft. En liten, gömd journalingtag och så den underbara stickersen från Bo Bunnys Timepiece-serie.



Nu får ni ursäkta för denna bild skulle ju så klart vara på andra ledden för att vara lika som på LOn men nu ser ni i alla fall texten bättre. "Min" är från Bo Bunny och "bara" från Glitz.



Fokusfoto... ;-)



Hoppas ni får en fin fredagkväll!

Jay!! You've made it this far without beeing able to read... Congrats!! A short summary... This LO is made using a sketch at Scraplagret, for their National Scrabooking Day Challenge. I've used papers from Maja Design, flowers from Prima, chipboard swirls from Kaiser Craft, a metal charm from Tim H, a frame from You Do, alphabets from Glitz and Bo Bunny, a border punch from Martha Stewart.... Thank's for stopping by - wishing you a lovely evning!!

7 kommentarer:

Linda sa...

Så lekker LO!
Kjempekoselig bilde, herlig pyntet med flott bruk av duse farger :)
Liker :)

Ann-Charlotte's blogg sa...

Helt otroligt fin LO, gillar den runda ramen och de vackra blommorna
Må så gott!
Kram

Grethe sa...

Så herlig! Et absolutt skjønt bilde, og en nydelig LO! Liker så godt den ringen, og den herlige lille charmen som er festet på! Mange andre lekre detaljer også på denne!

maria sa...

Åhhhh... underbar Lo!!! Vilken go liten unge =)) Du har verkligen fått till "känslan".
Jag måste nog kolla in den här skissen.
Trevlig helg!!

Maritha sa...

ÅHHH det här va ju bara en helt underbar LO....=) Härliga färger och så gulligt motiv. Måste nog kolla på skissen jag me....ska snart scrappa en bröllops Lo åt min stymors mor..(långsökt hi hi) men behöver all inspiration jag kan få....ska kolla in dina bröllopsLo:s me igen,där finns det ju massor av inspiration...!! =)

Kram kram

Zima sa...

Härlig skiss med många fina detaljer, som vanligt :)

sofiahsblogg sa...

Älskar alla lager! Fina färger och mycket finstämd!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails