Honorable Mentions and Top 3

torsdag 7 april 2011

Liftat Lillblomman....

Lillblomman är en av mina största förebilder inom scrapbooking. Hon gör GRYMMA kort och helt underbara romantiska vintage-LOs. Trots detta går det inte att stoppa henne i något fack utan hon kan lika gärna överraska och göra något heeeelt annat! Så när Scrapgalen hade en utmaning att lifta något av någon i designteamet så var det ju givet att lifta något av henne.... Vill du se mer av Lillblommans alster så kika gärna på hennes blogg, länk finns till vänster (både i min egen blogglista och Swe-listan).

Här är hennes fina LO (klicka på bilden så kommer du direkt till inlägget på Scrapgalen).



Här är min tolkning.... Där jag främst inspirerats av Lillblommans sätt att låta bakgrundspappret jobba, lager på lager och de härliga färgtonerna. Jag har knappast gjort hennes LO rättvisa, men trots det är jag faktiskt väldigt nöjd med den här LOn... En av de bästa jag gjort faktiskt, men så har jag ju inte gjort så många heller... ;-)



Jag har använt ett papper från Pink Paislees kollektion där pappren är helt vita men med vissa strukturer embossade så när man färgar in dem kommer mönstret fram. Jag har färgat in med olika blåa nyanser.



Fotot är ett av mina favoriter på maken och äldsta sonen när han var ca året. Jag har använt papper från Pysselgumman, Magnolia, wellpapp (som jag strukit slarvigt vitt med akrylfärg) och en sida ur en gammal bok.



Jag har dekorerat med en blomranka från Prima, lite fjärilar, metall och alfabetet är så klart Thickers.



Hoppas ni har en fin fredag och att ni får en härlig helg!! Själv hoppas jag hitta lite glädje och pysselkänsla igen... Vet inte vad som händer just nu men allt känns så grått och trist i pysselväg... Försökte pyssla lite ikväll men det gick bara inte... Kände hur jag bara satt och suckade och flyttade runt saker på skrivbordet vilket verkligen inte är jag.... Har du några uppmuntrande ord får du gärna dela med dig innan du skuttar vidare... jag uppskattar det verkligen!

10 kommentarer:

Maritha sa...

Men gogumman.....VILKEN LO!!! Helt underbart fin och jag skrattade åt din mening..."inte gjort så många Lo:s"....ha ha ha....jo tjena!!! Visst är det härligt att få lifta sånna som man beundrar,det är så kul sen när man känner sej så nöjd med sitt verk!!! =)

Ha det bäst vännen
Kramen

*Vicki* sa...

Oh wow!! Such a gorgeous page and such precious photos too!! TFS!! Smiles, Vicki

Annelie sa...

Hmmm...uppmuntrande ord...det är inte lätt när man är stum av beundran...Du är ju verkligen makalöst duktig på allt vad du företar dig. En underbar tolkning!
Titta gärna in i min blogg nån dag, där finns nåt till dig om du vill ha :)
Kram Annelie

Linda sa...

Så koselig en LO :) Herlige, duse farger! Blomsterranken var rålekker!
Ha en fin helg, klem :)

maria sa...

Vilken underbar Lo!!! *suck* lutar mig tillbaks och njuter en liten stund. Färgerna, lagren av papper, detaljer som blommorna och fotot...ja allt är full pott.
Känner igen din känsla, hoppas du hittar lite inspiration under helgen. Titta in och var med på utlottningen hos mig så länge =))
Kram

LillBlomman sa...

Men du, du är ju för söt!!!! Tack snälla för allt beröm!!! Rodnar! Och tack för alla fina ord i min blogg! Ibland räcker inte energin till att blogga runt och återgälda alla vänliga ord men du ska veta att de hamnar i och värmer mitt hjärta! STOR kram till dig rara Linda!

LillBlomman sa...

Jamen så glömde jag;) din lift är skitsnygg!!! Jag ser ju min egen i men du har gjort den till din på ett så fint sätt! Kram!

Eva J sa...

Galet så snyggt! Jag blir helt mmmmm.... ja det är så himla snyggt. Guuuu va du är duktig!!
Trevlig helg
kraaaaaaam

Margareta sa...

Oj så fin LO jag hittade här hos dig! Bra att lifta ibland - speciellt om resultatet blir så här "glimrende"!
Visst kan man ibland få idétorka, men det kan ju vara skönt att bara "klappa sina papper" nån gång emellanåt, tycker jag!
Titta in hos mig, så finns nåt till dig, om du vill ha!

Zima sa...

Ååh vilken fin LO!!! Härliga färger och så fint med "blomrankan" som ramar in det hela.

Så mycket som du pysslar är det ju inte konstigt att du behöver hämta inspiration, kraft och energi från annat ibland oxå. Kanske därför det blev som det blev häromkvällen?

För att peppa och inspirera dig skriver jag så här: Du inspirerar mig i mitt skapande! :) Hoppas din svacka ger med sig snart!

Mvh
Maria

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails