Honorable Mentions and Top 3

lördag 30 april 2011

En gammal kista!

Nää, så gammal är den inte.... Jag har gjort en kista till månadsutmaningen hos Pysseltagen. BellaMio har gjort en helt underbar mall till en kista och här är mitt försök... (Obs! Det är måååååååånga bilder!!)



Jag har använt brunt cardstock och ett härlig papper från en av MMEs julkollektioner.



Härliga rosor från Wild Orchid och fötter till kistan från Tim Holz.



Frampå locket har jag satt en swirl i grungematerial från Tim Holtz....



.... och på sidan fick ytterligare en plats tillsammans med några duttar Pearl Maker....



..... och på baksidan har jag satt beslag från samme man tillsammans med några blommor.... Jag har först målat från grungedetaljerna med akrylfärg och så har jag spejat dem med glimmer mist och så lite guldfärgad crackle paint lite slarvigt ovan på det....



Andra sidan har fått några vingar och ett hjärta från på sig. Har målat dessa med akrylfärg och vingarna har fått glimmer mist irridecent gold på sig medan hjärtat är lätt infärgat med distresser och sedan med röd glimmer mist...



Närbild på låset...




Jasså, du orkade ända till slutet - en stor eloge till dig och hoppas du får en fin dag!!

5 kommentarer:

Mia sa...

Meeen, Linda!!! Vilken fin kista och alla detaljer då, Superfin.
Ha en skön helg,Mia

Maritha sa...

ORKA TILL SLUTET???????!!!! jag hade orkat en jädra massa bilder till!! SÅÅÅÅÅÅ FÖRBASKAT FINT GUMMAN!! Jag vet inte ens vad jag ska säga........*stor suck*.....

Kram kram kram kram

Linda sa...

Denne var kjempelekker med herlige detaljer :)

Ida H sa...

Å denna gillade jag!!!
Klart man bläddrar vidare då man kan få se alla deteljerna!!!
Har du gått efter en mall eller eget huvud?
Love it!
Ha en underbar helg
Kram Ida

Annette sa...

OMG!!! Håller med Maritha, inga som helst problem att få titta på denna ljuvliga kista bild, efter bild, efter bild...
Underbart fin och vilket fantastiskt jobb du har lagt ner.
Verkligen bra val av papper, swirls och rosor.
Love it!!!
Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails