Honorable Mentions and Top 3

måndag 7 mars 2011

Åhhhh.... Hemma igen!

I've had an incredible weekend - stop by later this week for pictures of what I've been creating this weekend... ;-)

Vilken helg!! Det är ofantligt skönt att vara hemma igen, men vad kul vi haft...

Vi åkte härifrån stán i fredags, via Falun till Karlstad. Vi började på Via Appia - fantastisk mat!! Är du någonsin i Karlstad så testa... Tur vi litade på dig, Malin!! ;-)

I lördags morse var det dags... Startskottet gick och efter en snabb tur på mässan där jag bla hälsade på Emma&Johan på Scraplagret så var det bara att börja skapa. Himmel vad det gick segt! Enorma utmaningar... Så jag började med en skiss som man antingen kunde skapa en LO eller ett kort av... Jag valde LO... Bilder kommer... Sen altrade jag en tändsticksask på det, blev faktiskt ganska nöjd... På kvällen var det omröstning och min kära pysselvän Mari placerade sig mer än välförtjänt på pallen för sitt kort... Buffé på detta och så midnattsscrapp mellan 22 och 00. Altra ett minialbum... Första gången ut för mig, även detta kommer det bilder på...

På natten blev min andra kära pysselvän magsjuk... *stackarn* Troligtvis en dålig smörgås från hotell Scandic Klarälven... BO ALDRIG DÄR!! Vårt rum var nog dammigare än... en full dammsugarpåse... Hela den vinröda fondväggen var grå och det hängde stora dammtrådar från taket ála spindelväv... Så klart sa vi till detta på lördagsmorgonen och de lovade bot och bättring... Kom tillbaka på kvällen - ingen förändring... Sa till igen och när vi kom tillbaka efter midnattsscrappen hade de torkat lite längst ner och dragit bort dammtrådarna... Mari fick en allergisk reaktion på grund av dammet och som plåster på såren fick vi två små påsar nötter (sånadär "Mellanmål"). Korkat plåster till någon som är allergisk, kunde ju lika gärna varit nötallergiker också?!?! Också Lenas magsjuka på detta... *suck*

Tursamt nog var både Lena och Mari piggare på söndagen och startskottet gick även för denna dags utmaningar... Jag tog återigen mig an en skiss, ett kort denna gång och så gjorde jag färdigt mitt minialbum. Lena övade sig på distresser, andra gången hon testar... Hon gjorde också ett kort enligt skissen. Gick och vann gjorde hon, även det välförtjänt!

Sedan väntade packning och hemresa.... Många, långa mil med ett 1½ timme uppehåll i Kopparberg för pizza... *mums* Bakis som bakis... Pizza är gott även om man är pysselbakis...


Så bilder kommer lite senare... Ska packa upp alla mina saker nu... Om en månad åker jag med Åsa/Asamia mfl till Avesta för mera pyssel - längtar redan!

5 kommentarer:

mhlcards sa...

Åååå så roligt vi hade! Det trista med resan glömmer vi snabbt. Tack för sällskap! Det är underbart med vänner som ni :)

Kram Mari

Åsa/asamia sa...

Låter som du haft en bra pysselhelg, men trist med dåligt rum och mat som man blir sjuk av. Hoppas ni kan bo nån annanstans nästa gång.
Ser fram emot att få se allt fint du skapat.
Snart åker vi, jag längtar som en tok till Avestamässan.
Kram ♥

Maritha sa...

Åhhhh så kul det låter med dessa träffar *avis* men magsjuka och damm kan man ju va utan!! =) Längtar efter dina bilder gumman!

Kramen

Mia sa...

Förlåt att jag skrattar, men jag kan inte låta bli. Du skriver så bra att man kan se det fram för sej.Det var samma när jag fick ditt mail. Fniss...
Förr eller senare så får nog alla en "sämre" hotellupplevelse. Jag hade jag min nu i januari när vi var på Formex mässan... bo ALDRIG på Hotell Månen i Skärholmen. Odiskade glas på rummet till och börja med, för att inte tala om FORMFRANSKA till frukost... Nääää ...
Men det var ju skönt att själva mässan var bra.
Ha det så bra så hörs vi,Mia

Louise sa...

Men åhhhh... Nu blev jag inte alls svartis!!
Vilken toppen helg ni verkar ha haft :) Om man bortser från allt damm o magsjuka då... Stackars Mari o Lena :(
Skönt att de piggade på sig till på söndagen :)
Vad synd att vi inte bor närmre varann, så kul vi hade haft!
Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails