Honorable Mentions and Top 3

söndag 13 februari 2011

Nu har jag gjort en tavla...

Japp, en tavla har det blivit... Det har varit lite tyst i bloggen den senaste veckan men det beror inte på att jag inte pysslat, eller lite beror det på det... Har jobbat massor denna vecka och varit rätt slut på kvällen så sååå mycket pysslande har det inte blivit... Men jag har hunnit med en del DT-alster som kommer här framöver... Sen har jag en liten hemlis också.......... Hoppa förbi på tisdag så får ni se...... ;-D

Yepp, I've made a canvas.... It's been a bit quiet in my blog lately but I've been working a lot and the crafting I've been doing has been DT-stuff. Ohhh, and I have a secret as well... Hop by my blog on Tuesday and you'll see.... ;-D

Så över till tavla... Over to the canvas....



Scraplagrets utmaning denna månad var att scrappa med "motivet" i åtanke, eller mottagaren kanske... Så det blev en tavla till maken på vår bröllopsdag. Fisken på tavlan är makens "bästa fisk"... En öring på över 2 kg fångad på fluga uppe i Funäsdalen. Maken älskar skog och mark, fiske och andra friluftsaktiviteter så det var givet att det skulle bli en fisktavla till honom med mycket sjögräs, fiskar, lite grenar etc.
Scraplagrets challenge this month was to make something with the reciever i mind. Sooo this is canvas for my hubby for our weeding anniversery. The fish on the canvas is my husband favorite catch... A trout weighing over 2 kilo caught fly fishing in the Swedish alps.



Jag har målat själva canvasen med akrylfärg i silver och grått och lagt på lite gasbinda som jag målat fast. Sedan har jag mistat över alltihop i färgerna Sage och Forest Green. Lite blandat garn som sjögräs och chipboard-grenar som jag mistat med Forest Green. En bit natursnöre ringlar sig över tavlan och så har jag använt lite wellpapp som jag färgat in kanterna på som fotomatta. Sista finishen med lite knappar med fisketema.
I've painted the canvas med acrylic colors and glimmer mist. Trying to get a masculine touch and a nature feeling...
Nu ska jag morgonmysa lite med barnen i soffan och titta på "Trolltyg i tomteskogen". Mmmmm, nostalgi....

Now I'm gonna go cuddle up in the sofa with my kids...

6 kommentarer:

Maritha sa...

MEN hej och HOPP.....hur galet snygg va nu inte denna?? JÖSSES!!! Helt underbart fina detáljer och så himla fint gjort. Han kommer bli överlycklig....och Funäs är ju ett bra ställe att uppleva skog och mark på och inte allt för långt fr mina hemtrakter....hi hi

Skickade ett mejl till dej,men nu blev jag osäker på om det va rätt adress?? =) Visar sej...

Kramen min goa gumma

Renkata sa...

wow this is very cool layout.

Nina sa...

Wooaaw og milde himmel, noe så fantastisk lekkert *sukk* Tenker mannen din blir glad, for dette var knall bra altså :)

Ha en super bra søndag, jeg kommer innom på tirsdag ;)

Klem fra Nina.

mhlcards sa...

Men vännen detta var ju bara så snyggt!!! Du lyckas verkligen inom alla olika "stilar".

Kram Mari

Grethe sa...

Herlig!!! Digger bildet! Og pynten din er superkul!

Eva J sa...

Härlig tavla, och det var en riktigt fin fisk, kul att göra en tavla av ett minne och det brukar ju finnas en stolt man bakom en sådan fångst.
Ha en härlig alla hjärtans dag
kraaaaaaaaam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails