Honorable Mentions and Top 3

söndag 30 januari 2011

Vintagekort i svart och rosa...

Idag har jag gjort ett kort efter skissen av übertalangfulla Jorunn hos Friday Sketchers. Jag har gjort ett vintagekort som också passar in på temat hos Anonyme Scrappere; vintage, blonder och blomster. Det är första gången jag är med där och de har, liksom Friday Sketchers, ett helt otroligt DT-gäng... Skutta förbi och kika in deras inspirationsalster... *wow* Kolla gärna in Crafty Catz också där temat är "blommor". Jag lägger också med kortet till Althea's Mix där man skulle skapa med Maja Design.

Have a new card to show today... A vintageinspirerd card for Anonyme Scrappere; where the theme is "vintage, lace and flowers". I followed the sketch at Friday Sketchers made by the übertalanted Jorunn. Also my card fits the challenge at Crafty Catz where the theme is "flowers". I'm also adding my card to the challenge at Althea's mix - to use Maja Design Papers.



Jag har använt papper från Maja Design och motivet är från Inkido. Den helt underbara spetsen har jag köpt på Pyssloteket. Blommor från Wild Orchids och lite bling... Text från Whiff of Joy.



I've used papers from Maja Design and the image is from Inkido. The incredible lace is from Pyssloteket. Flowers from wonderful Wild Orchids as well as the heart shaped chandalier, the other one is from Magnolia. The sentiment is from Whiff of Joy.



Hoppas ni får en underbar dag!! Här skiner solen men tyvärr ligger isen lika tjock och glansig som på Läkerol Arena... Så det är nästintill lönlöst att försöka ta sig ut... Men vi får väl göra ett försök... Just nu sitter pojkarna framför "Bilar" och är i paltkoma...

Hope you all have a wonderful day! The sun is shining here but unfortunately the ice lies as thick as on an iceskating rink... The boys are parked infront of Disney's "Cars" so well see if we can go out for a little while, at least...

9 kommentarer:

Louise sa...

Muhahahahaha!! Paltkoma???? Det var veckans ;) Tackar, det vore ngt att ge Signe ;)
Vilket underbart vintagekort du har gjort snäckan! Älskar motivet, verkligen romantiskt! Och vad kan man välja för färg till det? Råååååsa så klart! Vackra blommor och fantastisk garland!
Lycka till med alla utmaningarna :)
Kram

Mona E sa...

Wow! Fantastisk nydelig vintage kort. Utrolig lekker blonde du har brukt og flotte papirer også. Klem...Mona

onkis sa...

Vilket underbart vackert kort, romantiskt värre..
Duktig du är.

Pernilla/Trollwing sa...

Superläckert kort Linda! Jättefina papper (lyllo lyllo dig som har kvar från Crea diem-kollektionen, jag är sååå avis!!) och den gråa spetsen och metallblinget är så snyggt till!!

Kram på dig, här hemma är sonen satt framför pippi i söderhavet, så jag ska göra lite kort äntligen:)

Jorunn sa...

Nyyydelig kort og herlig løsning på skissen min! Lekker vintage stil♥♥♥
Takk for at du deltar hos FSB!

Klem,
Jorunn

Maritha sa...

*KÄRLEK*.....ja vad ska man säga...oj oj oj,det här är ju helt underbart gulligt,romantiskt och bara sååååå fint!! Jag har börjat upptäcka min nya kärlek till dessa vintage-bilderna,dom är ju vackra så det förslår!! =) Ditt kort med alla små galet fina detaljer är så himla fint gumman...
Lycka till i utmaningarna(som om det skulle behövas...hi hi)

Kram kram

Ann-Charlotte's blogg sa...

Åååhh vilket vintagekort, harmoniskt i färg och form!
Riktigt romantiskt!
Kram Ann-Charlotte

Anne sa...

Kjempenydelig, så flott med grått og rosa sammen, og veldig lekkert pyntet. ;)
Takk for at du deltar hos AS.
Klem, Anne.

Suzanne sa...

A gorgeous card. Thanks for playing at Crafty Catz x

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails