Honorable Mentions and Top 3

söndag 5 december 2010

DT Scrappekammeret: Gör ett julkort!

Idag har vi hunnit vara i friluftsområdet och åkt både snowracer och lite skidor. Ja, fast här norr om Dalälven heter det bobb eller bob... Men jag är ju inflyttad och lite knasig så jag kallar det fortfarande för snowracer... :-D Snart ska vi på 4 års kalas... Oj, vad tiden går!

Ska i alla fall visa er dagens kort som jag gjort till utmaningen på Scrappekammeret. Utmaningen är att göra ett julkort så nu finns det inga ursäkter!! Klart du ska vara med!!!!!!! Klicka HÄR så kommer du direkt till utmaningen!



Här är mitt kort...



Jag har använt den här supersöta snögubben och papper från Bo Bunnys serie Midnight Frost - helt underbara!



Snögubben är en gåva från Maya - kolla in hennes underbara blogg HÄR! Tusen tack, Maya! Övriga dekorationer är ett band och ett crispy-band.



Denna gång blev det ett altarkort...




Så fram med snögubbar, tomtar och allt annat som hör julen till, skapa ett julkort och var med i vår utmaning!!!



Sammanfattning:

Motiv: Snögubbe från Serendipity Stamps
Färger: Distresser Weathered Wood, Peeled Paint, Scattered Straw, Walnut Stain
Papper: Bo Bunny
Dekorationer: Band, charm
Text: Inkido embossad med silver

9 kommentarer:

Ann-Charlotte's blogg sa...

Du är så duktig, vilket härligt julkort, riktigt krispigt!
Kram

Ida H sa...

Superfint!
Det var en riktigt läcker snögubbe må jag säga.
Själv är det ljus för hela slanten...ska sälja några så det blir till att skapa, jätteroligt är det & väldigt uppskattat.
Kör SNOWRACER- det gör vi också SÖDER om dalälven (& en bit till...hahaha)
Kram!

karlinchen50 sa...

Hej
Detta kort är en bra idé. Snögubben är fantastisk.
Vacker design!
Hälsningar Karla
du har en stor andra advent

Maritha sa...

Hej gumman!
Tack goaste du för din omtanke ang våran parasit-sjuka....den tar verkligen knäcken på oss!! =)Men lite pyssel har jag minsann orkat med även i helgen,även om det går på halvfart....

kortet är ju som alltid bara helt underbart,så snygga papper och en riktigt söt stämpel....du kommer lyckas såååå bra i utmaningen!

p.s jag säger oxå snowracer!! ;o)

Kram kram Maritha

Grethe sa...

Et kjempeflott julekort! Stempeltrykket er virkelig koselig, og virkelig flott fargelagt!

Ingrid sa...

For et utrolig nydelig julekort!! Digger de kalde fargene, som passer perfekt sammen med motivet.
Klem
Ingrid

*Vicki* sa...

What a beautiful snowman image!! WOW!! Love your blue tone colors and details!!HUGS

Anne-Lie Ekebjär sa...

Oj! vilken fin snögubbe. Den var mycket fränare än den i sagoboken, om du minns vad jag menar. Den står där och verkligen myser i vintersnön. Ljuvliga färger,ja du har verkligen lyckats igen.
KraMa

Linda W sa...

Det er bare så nydelig, du fargelegger bra.
klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails