Honorable Mentions and Top 3

måndag 20 december 2010

DT Scrappekammeret Dags för en ny utmaning/ Time for a new challage!

Det är dags för en ny utmaning hos Scrappekammeret och det är att låta sig inspireras av ett recept! Jag tyckte detta var hur kul som helst och hade kunnat göra massor av inspirationsalster, men... Det här blev mitt inspirationsalster:

It's time for a new challenge at Scrappekammeret och it is to be inspired by a recipe. I love this challange and could have made tons of inspirational projects, but.... This is it!



Jag har inspirerats av ett glöggrecept. Textstämpeln har jag lånat av Mari - tusen tack!! Jag skulle så klart ha följt receptet och gjort min egen glögg men jag hann inte!! Så här före jul är det ju tusen saker som ska göras...

I've been inspired by a recipe for glühwine, the sentiment is acctually a recipe for that and I borrowed it from Mari - thank's!! I should ofcourse have followed the recipe and made my own glühwine but there was nooo time, it's all so stressed out before Christmas.



I alla fall så har jag gjort ett kort och ett altrad russinburk.... Tillsammans med en flaska glögg är det ju en perfekt "gå-bort-present" så här i juletid... Inte sant?

Anyways... I made a card and altered a box of raisins, perfect to give away at Christmas time with a blottle of glühwine... Don't you think? Mabye the raisins need som explanation... Here in Sweden we drink out glühwine hot with raisins and almonds in... Delicious!



Lite fler bilder..... / Here are some more pictures....



The whole card...



Summary:

Images: Kitchen Tilda from Magnolia, The singing angel from Gilian Roberts and the peeking Angel from Sarah Kay
Colors: Distress Refils...
Papers: Gorgeous, gorgeous Maja Design... Hope you don't tire of hearing me say that... ;-)
Embellis: Ribbons from Hobbyhärvan, lovely flowers from Wild orchids, pearls and Stickles
Sentiment: A glühwine recipe borrowed from Mari
Other stamps: The swirl around the paper is from Reprint

8 kommentarer:

Louise sa...

Men åhhh...*suck* Det här är ju bara helt fantastiskt! Jag älskar hela tanken och helheten. Du har verkligen fått till det - igen snäckan! ;)
Kortet finns det nästan inga ord som kan beskriva! Och helt underbart färglagt :) Och..den matchande burken! Ja, helt underbart!! :D

Kram och GOD JUL! (Det är så kul att du uppdaterar ofta ;) jag kommer få skriva god jul flera gånger ;))

Nina sa...

Ohlala, dette er jo bare helt fantastisk *dååån* Kortet er helt superdupermegafantastisk VAKKERT ♥♥♥ Farger, ark, motiv og blomster -ME LIKE!! Og rosin boksen er også super med nyyydelige motiv.

Juleklem fra Nina.

Sylvi@ sa...

OMG - nydelige disse:-)

Annelie sa...

Mmm så läckert...ja mer perfekt än så kan ju inte en gåbortpresent till jul vara - ja förutom att det borde vara en burk med MANDEL istället för de där små skrynkliga sakerna ;););)

Maritha sa...

OHHH vad är nu detta för liten goding??? JÖSSES stumpan vad du har pysslat på.....helt makalöst vad du får till det fint!! *suck* Bara älska dessa färger du använt,och den lilla blomgruppen är bara pricken över iiiiiii!!! =)

ha en skön dag
Kram kram
(jag säger som Louise,att önskar jag dej god jul nu redan så lär du ju hitta på nåt annat att lägga in så jag måste skriva det igen....hi hi)

Karin sa...

Va fina!
Du är ju jätte duktig :D

*keep up the good work*

mhlcards sa...

Kram vännen!

Har ju sett många av de senaste alstren live och kan ju tala om för alla som inte gjort det att dom verkligen är ännu mer fantastiska "på riktigt".

God Jul

/Mari

Marianne sa...

Dette var bare helt enestående lekkert! Et stort WOOOOW fra meg!!!
Så vil jeg ønske deg og alle du er glad i en kjempekoselig jul, og et godt nytt år!!!
Masse juleklemmer fra Marianne:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails