Honorable Mentions and Top 3

onsdag 10 november 2010

Utmaning hos Scrappekammeret!

Hoppas ni har det bra ute i stugorna denna onsdagkväll!! Här lyser snön vit utanför fönstret och jag läääängtar till jul! Jag älskar jul och snö!! Ser verkligen fram emot denna jul då jag vill se pojkarnas ögon lysa på julafton. Tyvärr kommer det vara en person som saknas denna jul och det är barnens älskade farmor. Hon gick bort i lugncancer i våras och är djupt saknad.

Skissen hos Scrappekammeret är gjord av webmosterhelene och så fort jag såg hjärtan på skissen visste jag på en gång att jag måste scrappa just det här kortet...



Fotot är på min äldsta son som då var ca 6 månader gammal och han sitter i knät på sin farmor. Fotot är taget hemma hos farmor och farfar i deras trädgård, farmors eget smultronställe...





Jag har valt att följa skissen ganska strikt. Pappren jag använt kommer från MME och jag har också använt mig av mist, alfabet från Pink Paislee som jag lagt glossy accent på, blommor från Prima, lite utstansade löv, fjärilar och hjärtan samt lite stämplade hjärtan.



Hoppas ni alla får en riktigt fin kväll!!
Kram från Pysselbus

Sammanfattning:
Papper: My Minds Eye "So Sophie"
Dekorationer: Blommor från Prima, alfabet från Pink Paislee, halvpärlor
Dies/Punchar: Fjärilsstans från Martha Stewart, lövstans från Puchbunch

10 kommentarer:

Maritha sa...

Men vilken LO du gjort denna gång gumman!!! Helt magiskt fint! Bara älskar alla fina detaljer du får till.....borde gå en kurs hos dej!! =)
Jag är som du och BARA ÄÄÄÄLSKAR SNÖN!! här snöar det som bara den nu....HÄÄÄÄRLIGT!! =)
Ha en skön kväll min sköna böna!!

Kramen

Guro sa...

For en vakker LO du har laget her! Nydelige farger og veldig harmonisk.
Tusen takk for at du deltar hos Scrappekammeret.
Klem Guro

carina sa...

åååååå vilken vacker layout!!

Anne-Lie Ekebjär sa...

Vilket underbart kort, på alla vis. Hoppas att du får se pojkarnas ögon stråla på julafton, det är du verkligen värd. Lycka till med fortsatt produktion.
KraMa

Åsa/asamia sa...

Underbar LO! Hoppas snön får ligga kvar ett tag, så vi får ha julkänslan ett tag till.
Vi hörs, Kram ♥

*Vicki* sa...

WOWZER!! What a gorgeous layout!! I love all of your pretty flowers and details!!HUGS

Pernilla/Trollwing sa...

Du är gaaaalen Linda! Vilken ljuvlig LO och vilken underbar känsla i den, jag längtar efter MIN farmor när jag ser den! Älskar det röda "mistiga" och de härliga glossade bokstäverna, så vackert.. Jätteläckra dekorationer på det hela taget, och vilket fint minne det blir för småkillarna när de blir stora!

Massa kramar!

Eva J sa...

Ljuvlig, sååååå fin. Önskar dig en skön helg
Krammmmmmm

Pia sa...

Hvor er det et flot layout med mange lækre detaljer. Du må have en god weekend
knus Pia

Anette sa...

Herlig LO du har laget!! Nydelige farger og kjempeflott overskrift!
Takk for at du deltar hos Scrappekammeret ;)
Klem, Anette ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails