Honorable Mentions and Top 3

lördag 6 november 2010

Skissutmaning och GDT DigiBells!

Vilken underbar morgon!! Solen skiner, himlen är blå och jag har ett nytt kort att visa... Jag har använt mig av den härliga skissen på Sketchy Colors som är gjord av Marianne, faktiskt en av mina största inspirationskällor!

What a glorious morning! The sun is shining, the sky is blue and I have a new card to show you.... I've used the inspiring sketch at Sketchy Colors made by Marianne, who acctually is one of my greatest inspirations!



Jag har kombinerat denna utmaning med uppdraget som gäst-DT för The Digi Bells och nu kanske ni funderar varför jag använt ett motiv från Whiff of Joy... Jo, för jag kan använda vilket av Elisabeth Bells underbara motiv jag vill! Till mina inlägg på The Digi Bells ska jag dock använda mig av Elisbeth Bells digimotiv, så jag färglägger för fullt nu... :-D

I've combined this challange with my assignment as GDT for The Digi Bells and you may wonder why I've used an image from Whiff of Joy... Well, I can use any of Elisabeth Bells gorgeous images!! For my postings on The Digi Bells I am to use Elisbeth Bells digi images, so I coloring away here... :-D

Jag älskar detta motiv med Willow!! // I love this image of Willow in the fall!!



Kanterna är gjord med hjälp av mina Spellbinders dies där jag stansat ut löv och färgat dem med min inking tool. Sedan har jag limmar fast dem omlott längs kanten och skurit bort överflödet.

I've done the edges using my Spellbinders die and then using my inking tool to color them. I glued the leaves to the edges and cut of the excess parts.



Blommorna kommer från Wild Orchids... // Flowers from Wild Orchids...



Det var allt för idag, men det kommer mera... Det har varit tyst på bloggen några dagar nu men jag fick lite att göra helt plötsligt... ;-)

That's all for today, but there is more to come... It's been quiet on my blog for a few days now but all of a sudden I got quite a lot to do... ;-)

Tusen tack för alla gulliga kommentarer ni lämnar, de värmer verkligen!! Superthank's for all the comments that you make, they mean the world to me!!

Summary:

Image: Fall Willow catching leaves from Whiff of Joy
Colors: Distress Refils Faded Jeans, Stormy Sky, Chipped Sapphire, Antique Linnen, Wild Honey, Vintage Photo, Walnut Stain, Tattered Rose, Tea Dye, Weatered Wood
Papers: Maja Design
Embellis: Flower from Wild Orchids, pearls, little bit of Stickels on Willows ribbon
Punches/Dies: Spellbinders leaves, inked with Wild Honey, Vintage Photo, Forest Moss, Dried Marigold

9 kommentarer:

Ellen sa...

Et utrolig flott kort med nydelig bruk av puncher, og varme, herlige høstfarger♥!:) Motivet er flott fargelagt og passer så godt til resten av kortet:).

Tusen atkk for at du deltar på Sketchy Colors!
Lykke til:)
Klem, Ellen

Eva J sa...

Ååå vilket vackert kort och så fint färglagt motivet är. Ett stort grattis till ditt uppdrag, så inspirerande och vilken ära.
Önskar dig en skön helg
Krrrrraaaaaaammmmmm

*Vicki* sa...

What a stunning creation!! WOW! I love your coloring and this image is so sweet!! :) TFS! HUGS

Pernilla/Trollwing sa...

Men hallå! Hur underbart är inte det här kortet??!! Du har blivit såååå bra på färgläggningen Linda, superfint målat!
Men löven, såå coolt, älskar dem! Aldrig sett det där förut, jätteläckert och lyfter kortet en hel meter;))
Massa kramar!!

Maritha sa...

Hej stumpan!!
MEN WOW VILKET KORT....hur jädra(ursäkta) snyggt va det inte med alla dessa löv.....heeelt lysande ju!! =)Du är verkligen duktig vännen,inte konstigt att det är många som vill ha dej som dt..*avis* =)
Tack snälla raringen för dina uppmuntrande ord,jag lovar att inte ta för många pronaxen,men det är lite tröstlöst för så fort jag sätter mej och pysslar så ballar nacken ur...=( men det ger sej nog!

Ha en riktigt skön lördag gumman
Kram

Louise sa...

Underbart Linda! Jag bara föll handlöst för löven du satt längst sidorna :) Dom är fantastiska. Och jag håller med dig, Willow är helt gudomlig :)
Och ännu finare när du färglagt henne :)
Kram

Anne-Lie Ekebjär sa...

Hallå där! det var länge sedan jag var inne på din blogg, men idag kom jag på att jag skulle ta mig en titt. Och jag blev inte besviken på detjag såg, det var ytterligare ett fantastiskt kort. Vilka härliga färger, motivet,den unga flickan hon förmedlar verkligen att hösten är kommen och sommaren tynar bort. Helt underbart.
KraMa

Annelie sa...

Ett riktigt fint kort Linda & vilken kul, smart, cool, häftig - ja du fattar ;) - idé med löven, Supersnyggt!!!
Ha en riktigt bra fortsatt dag,
Kram Annelie

Janiel/ janny sa...

Very beautiful!!!!! Wecome aboard dear!
hugs, Janiel

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails