Honorable Mentions and Top 3

söndag 10 oktober 2010

Utmaningskort till CC

Snabbinlägg - maken äntligen hemkommen och badar med barnen. Snart dags för välling och sängen!

Tänkte visa ett kort till som jag gjort till helgens CC på Svensk Scrapbooking. Det är en utmaning där man inte fick använda mönsterpapper utan skulle skapa eget sådant. Det blev väldigt clean and simple. Var inne på att göra en variant av StampARTics tutorial som de lade ut nu i helgen men det funkade inte för jag hade varken ett bra lim eller en stämpeldyna som funkade på plast....

Så här blev mitt kort.



Jag stämplade och klar-embossade snöstjärnor och så färgade jag in bakgrunden med distressdynor (Faded Jeans och Chipped Sapphire). Texten är stämplad med Chipped Sapphire och bakgrunden färgad i samma ton.



Jag har sedan duttat med Pearl Maker i färgen Crystal och den är superhäftig. Ändrar färg till tonen på pappret eller blomman man duttar på (om de är ordentligt mättade så klart...) Kan inte lova att den alltid gör det. Har fått denna effekt en gång när jag duttade på hydrangea också, då den blev rödrosa. Finns hos Hobbyhärvan!!!

Stämplar är från Reprint allihop och textstämpeln finns hos Hobbyhärvan. En av deras nyaste. Har ni förresten sett att Mia har tagit hem en massa av de allra senaste Belles'n Whistles och att de går att förbeställa redan??? Skutta in på momangen och kolla!!

Ha en härlig kväll!!

5 kommentarer:

Pia sa...

så fint vinterkort

Maritha sa...

Hej lilla goa du!
Jag hade mer än gärna tagit lite buteljerad pysselkraft när jag ändå for förbi Gävle,och helt ärligt så tänkte jag på dej när jag susade förbi i härliga 130 km/h,jag älskar era 120 vägar!! Sånna har vi inte här uppe(jo när jag omvandlar dom till det möjligvis....host host)
Ja du här bara POPPAR det upp nya saker hela tiden,du är verkligen super snabb och super duktig vännen. Det här vinterblåa gnistrande kortet är bara helt underbart!! LOVE IT!! =)
Skönt att ha lite uppmuntrande pysselvänner som dej! tack för det raring!

kramen

Maria sa...

TACK för dina fina kommentarer i min blogg. Du är sÅÅÅÅ duktig Linda och jag blir så imponerad av alla dina alster. Skönt att han kom hem till slut.. Jag missade det dock eftersom jag och Hugo sov middag då. Du går hälsa och be om ursäkt att vi klampade in mitt i kill-helgen men hade liksom inget val. Kram kram

Anne-Lie Ekebjär sa...

Hallå Linda!
Länge sedan jag var inom och tittade på dina fina alster. Detta kort tyckte jag om, det kändes riktigt vintrigt, vacker blå färg och isdroppar + snöstjärnor. Tack en än gång för det fina kortet som jag fick förra veckan.

Zima sa...

Superfint med de där "vattenduttarna" (Pearl Makern) i ditt härliga kort! Började nästan längta till vintern och snön när jag såg kortet!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails