Honorable Mentions and Top 3

onsdag 20 oktober 2010

Utmaning hos Sketchy Colors...

Maya har gjort en sketch hos Sketchy Colors. Superrolig att leka med då den inte följer standardmåtten 15*15 som man, eller i alla fall jag...., gärna fastnar i....



Detta kort kommer sannolikt att bli mina föräldrars julkort (så du kan väl glömma det om du råkar hoppa in här, mamma...) för min pappa anser att det inte är ett julkort om det inte är rött och en tomte på... Så då borde ju detta vara precis i hans smak... ;-P



Pappret kommmer från Magnolias nya julkollektion och jag måste säga att de faktiskt lyckades riktigt bra denna gång. Dessutom passar dessa papper väldigt bra med sommarens guldiga papper från bröllopskollektionen. (se tex mitt inlägg nedan...)



Tagsen har jag klippt till själv och texten är (kanske) från Magnolia men jag vet inte... Jag har två med samma text som är snarlika i utformningen och en är från Magnolia och den andra vet jag inte...


Hoppas ni alla får en bra dag!! Här kunde det vara bättre... Det blir ytterligare en innedag då lilleman fortfarande är rödögd och snorig. Dessutom kommer det snöblandat regn... *suck* Om det kunde snöa på riktigt istället...


Sammanfattning:

Motiv: Tomte från Serendipity Stamps
Färger: Distress Refiller Fired Brick, Aged Mahogany, Tattered Rose, Spun Sugar, Weathered Wood, Black Soot, Rusty hinge, Pumice Stone, Frayed Burlap, Peeled Paint, Victorian Velvet, Scattered Straw
Papper: Magnolia
Dekorationer: Rosor med Stickles Frosted Lace på (så de ser lite frostiga ut), stansade grankvistar med samma stickles på (ser dock konstigare ut på bilden än på riktigt, då ser de ut som glittrande frost...), handgjorda vimplar infärgade med Antique Linnen, rött spindelnätsband och röda Pearl Maker-duttar
Stansar/dies: Grankvist-stans.

4 kommentarer:

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej!
Jag gillar ditt röda tomtekort,Fniss vet fler som tycker som din pappa min t ex

Kramar

Maritha sa...

Härligt julkort stumpan!! Rött och tomtar.......det kan ju inte bli fel det inte!! =)
Jag kom just in från ett par timmar i en snökall skog.....burr! Vi frös på slutet kan jag meddela trots att vi nästan kröp in i elden. Så nu har jag lite rast sen ska jag jobba till 18.30 idag....blääää!!! Inte konstigt att man alrdig hinner pyssla! =(

Kram till dej raring

Eva J sa...

Superfint, så vacker röd färg det var på pappret. Jättegulligt motiv och så snyggt färglagt.
Ha det gott
Kramar Eva

Marianne sa...

Tusen, tusen takk for alle de herlige kommentarene du legger igjen i bloggen min. Jeg setter stor pris på hver eneste en!!!

For et nyyydelig julekort du har laget her. Dette ga meg en ekte god og varm julefølelse! En kjempeflott løsning av skissa vår!
Tusen takk for at du deltar hos Sketchy Colors, og lykke til!

Klem, Marianne:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails