Honorable Mentions and Top 3

lördag 23 oktober 2010

Otraditionell jul...

Ja, så löd utmaningen på Scraplagrets blogg. Att göra något med jultema men i någon/några av de otraditionella julfägerna lila, rosa och turkos. Tyckte detta tema passade kalasbra till dessa kort från babysimmets julavslutning... Det turkosa vattner och den rosa babyhuden fick vara grunden i de färger jag valde tll min LO. Jag har blivit mer och mer biten - det är riktigt roligt att göra LOs. Tror detta är den 10:e i ordningen....



Detta är min lilla son som simmar runt på Birgittas Babysim. Birgitta startade eget och körde babysim i träningsbassängen på vårt sjukhus... Helt perfekt och så är Birgitta en helt underbar simlärare för alla barn! Han sälar lite så titel blev Julbad - som en säl på simskolans avslutning. Titeln är utstansad med Sizzix "you're my cupcake" och minialfabetet är från Kaiser.





Jag har öst på med massor av detaljer men grunden är en vit cardstock som jag fyllt med papper från Magnolia (det med turkosa granar samt med vita prickar) och Prima. Utifrån papprens placering så fortsatte jag att stämpla med en liten julgran från Inkido (i färgerna Broken China och Tumbled Glass) och så stämplade jag med en kalenderstämpel från Hobby och Hantverk. Det turkosa pappret med vita prickar har jag stansat med MS kantstans med hjärtan för han är mitt lilla hjärta.... Ett spindelvävs-band, en liten TH filmstrip, en "slaktad" Prima-swirl och lite blommor. har också fått pryda min LO.



En liten bit av Prima-pappret körde jag genom min pappersveckare och placerade uppe i vänstra hörnet. Där dekorerade jag med lite turkosa/blåa blommor och så placerade jag Magnolia-chandalier som droppar ner lite som smältande istappar... I blommorna droppade jag lite pearlmaker och i en av blommorna hamnade rosen från Primas pärl-swirl....



Det var allt för idag, tror jag... ;-) Hoppas ni får en härlig dag! Själv har jag redan hunnit med en skogsutflykt med familjen på morgonen och om en stund så kommer farfar hit och äter middag! En helt underbar dag!!

3 kommentarer:

Maritha sa...

Men OJ OJ OJ lilla gumman va du är pysslig!! SÅÅÅÅÅ snygg LO! Är helt galen i turkost......sååå härlig färg!! Du har verkligen lyckats med alla små detaljer. Man blev ju rent glader av den!! =)

Kram kram kram

Kamilla sa...

WOOOW vad snygg, du har verkligen fångat denna utmaning!!
Så himla rackarns snygg den var!
Kram kram

Zima sa...

Härlig LO! Vilket jobb du lagt ner! Jag ser att det händer mycket på LO'n (på ett bra sätt) men att sedan läsa om allt du gjort, och gå tillbaka till LO'n och titta, gör den bara ännu bättre!

Och tack för hjälpen med rätt ord till ett av mina kort! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails