Honorable Mentions and Top 3

söndag 31 oktober 2010

Oktoberutmaning: Färgglatt!

Oktobers utmaning på Svensk Scrapbooking är färgglatt så jag fick tillfälle att scrappa dessa underbara bilder på storen... Tog dem för några veckor sedan en söndag och pojkarna älskade att busa i löven. Veckan efter när jag vabbade ville de leka där igen men då hade kommunen kört sönder alla löven... *suck* Synd, för det är ju verkligen en färgklick...



Jag har testat ett antal olika tekniker till detta... Har stansat ut spellis-löv och använt pappret med "hålen" i som mask och mistat på det vita cardstocket. Här gick jag lös med en massa färger; orange, rött, brunt...



Skar till en pappersbit som var lika stor som mina foton och gjorde en "omvänd distressruta", dvs inkade från pappret och utåt så det blir som solstrålar som tittar fram bakom korten. Rutan som jag använde som mall till detta blev ju också härligt fin av distressdynorna Wild Honey och Dried Marigold så jag stansade ut spellis-löv från denna som jag fäst lite här och där.



Rubriken är Höstlöv och bokstäverna är chipboard-thickers. Grymt användbart alfabet och jag har använt det MYCKET och har ändå massa bokstäver kvar... Minns inte var jag köpte det men det var i alla fall på mässan i Karlstad i våras. Det andra alfabetet är stickers från Bo Bunny.




Lite dekoration i form av Pearl Maker Gold också....



Annars har denna helg gått åt till att göra en hel del alster åt Hobbyhärvan... Så välkommen åter för att kika på det! Hoppas ni alla får en härlig söndag!

7 kommentarer:

Louise sa...

Hej Linda :)
Skickar varma halsningar fran Egypten :) Lite mulet just nu sa jag passade pa att logga in har for att fa se lite under ;)
Och det fick jag! Verkligen underbar lo :) Hostloven har du verkligen lyckats med som handen i handsken och storen ser valdigt sot ut :)

Kram!

Eva J sa...

Hej hej......
vilken härlig lo, du har ju blivit en hajjare på det också. Så snygga detaljer och färgerna är bara så läckra.
Väntar med spänning på alstren till Hobbyhärvan...
Önskar dig en fortsatt skön söndagskväll.
Kram

Maritha sa...

VILKEN LO!!!!! Helt ljuvligt höstig och helt galet fin.....du är ju superduktig på Lo:s vännen!!! *suckar avundsjukt* Så härliga färger och så fina dekos! HELT UNDERBART!!! ;o)

Kram till goa gumman!!!

Pia sa...

wow så flot layout, det oser af dejlig efterårs stemning
knus Pia

Jodi sa...

Beautiful page and photos! I love the warm colors!
Hugs
Jodi =)

Lilla07an sa...

Härliga färger och så fint med löven.

/M

Zima sa...

Underbara färger!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails