Honorable Mentions and Top 3

fredag 8 oktober 2010

En golfstjärna - Sketchy Colors!

Mitt andra inlägg för dagen! Missa inte mitt inlägg för Hobbyhärvan här nedan...

Jag har gjort ett kort efter den underbara skissen hos Sketchy Colors. Visste på en gång när jag fick se stjärnorna att jag skulle göra ett kort till en man som tävlar i golf och som dessutom precis gått upp från en division till en högre. Stjärnorna passade med andra ord perfekt! Här är mitt kort.



Jag har skurit ut motivet med en rund spellbinder och lagt en ram bakom i form av en utstansad scalloped cirkel. Motivet är embossad i färgen Moocha och jag har färgat in bakgrunden i efterhand med Vintage Photo och Walut Stain.



Stjärnorna är också spellbinders dies som jag stansat ut med min Epic och embossat med Gold Sparkle.



Närbild på knappen...



Sitter här hemma med sjuka barn... Lilleman har feber och då får de vara hemma båda två. Storen är ju inte särskilt förtjust i att gå på dagis... Mina underbara pysselvänner drar på roadtrip till Borås och Magnolia i helgen, redan i eftermiddag faktiskt. Kan inte följa med då jag är ensam med pojkarna... Fast jag var inte så sugen heller. Lite sugen på den nya tidningen och på någon ny julstämpel... Men L har lovat att shoppa loss även till mig om det är något som är värt pengarna... Så det blir vidare pyssel för mig i helgen istället... (Vad är väl en bal på slottet?) Men tur jag inte ska med, jag som sprängt min pysselbudget för ett bra tag! :-D

Hoppas ni får en härlig kväll och en mysig helg!



Sammanfattning:

Motiv: Serendipity Stamps "Golf Bag"
Färger: Embossad med moccha
Papper: Grapic 45
Dekorationer: Ett golfhål från YD (tror jag...), embossing Gold Sparkle
Dies/stansar: Spellbinders Stars, Circle, Scalloped Circle

2 kommentarer:

Anne Kristine sa...

Så stilig kort og flotte mønsterark du har brukt.
Takk for at du deltar hos SC.
Klem Anne

Pernilla/Trollwing sa...

Men hallå, det här golfkortet är bara föööör snyggt!! Vilka läckra effekter med de embossade stjärnorna, golfrutiga pappret och det utstansade motivet!! jag får ha-begär!! Duktig du är tjejen!

Var får man tag på den fina golfbagstämpeln tros? Har ett par golfare i familjen så den skulle passa så himla bra:)

Kram på dig och krya på dina små killar!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails