Honorable Mentions and Top 3

fredag 10 september 2010

Välkommen till jorden, lilla vän!

Idag ska jag visa ett bebiskort som jag fått till. Det är till en liten kille som är född på tok för tidigt, men trots allt så mår han bra. Kortet är ett beställningskort och beställare ville att det skulle vara fjärilar på... Så det blev det! (Jag har använt skissen från Friday Sketcher's men kortet blev inte klart i tid... )





På specifika beställningskort så slår jag ibland på lite stor och dekorerar även insidan... Här har jag skrivit ut texten till sången "Välkommen till jorden" av Lotta Ahlin. Tycker själv att den är helt underbar och tyckte den passade ypperligt till fjärilstemat så en textrad går "jag lyssnar efter dina andetag - så lätta som en fjärils vinges slag".



Baksidan....





Idag är jag hemma och vabbar med lilleman som har feber. Somnade helt utslagen igår kväll i min famn, vilket är väldigt ovanligt. Han hade på eftermiddagen varit och tagit kort för sin grattis-bild i lokaltidiningen. Hoppas ni alla får en underbar dag! Här är himlen blå och solens strålar börjar nå över husen, träden börjar så smått att skifta färg... Kan det finnas en bättre årstid???




Sammanfattning:

Motiv: Whiff of Joy - Willow with Toddler
Färger: Distress Refiller Tumbled Glass, Broken China, Wild Honey, Frayed Burlap, Walnut Stain, Bruschedcorduroy, Peeled Paint, Forest Moss, Tattered Rose, Tea Dye
Papper: Inkido (ja, allihop faktiskt...), alla kanter chalkade med silver
Övriga textstämplar: "En liten kille" Inkywings, "lyckan är ett nyfött mirakel" Vilda Stamps (nyförvärv på Avesta-mässan...), personlig stämpel från Forma Hantverk
Dekorationer: chipboard-hjärta klätt med papper, nalle-charm, metallfjäril och -hörn i silver, spetsband
Punchar/Dies: Fjärilsstansar från Martha Stewart (stor och liten), embossade med silver

5 kommentarer:

Louise sa...

Hej gumman :)

Åh...! Jag bara ÄLSKAR den här stämpeln från WOJ. Jag har den andra men jag vill verkligen ha den här också, man ser mer av hennes ansikte här. Och kärleken strålar :)
Fina färger och jag beundrar dina mjuka färger :) Vackert! Förstår att du visar upp insidan för den är ju .....perfekt!

Hoppas lilleman snart mår bättre nu :) Så att inte varje minut av helgen kommer tillbringas inomhus...

Kram! ♥

Maritha sa...

Men Linda gumman .....vilket underbart kort!! Så ljuvligt ljusblått!! Stämpeln är helt gudomlig och texten likaså! Fint både på insidan och utsidan...Tummen upp för dej vännen!!

Hoppas lilleman kryar på sej!! =)

Kram kram

Anne-Lie Ekebjär sa...

Jag kan bara hålla med föregående komentatore, helt fantastiskt kort. Jag tror att mottagaren kommer att få en tår i ögat. Stort tack till dig Linda, du är så duktig.
KraMa

Randi Th. sa...

Dette var vakkert!

Ha en flott helg!

-klem-

Åsa/asamia sa...

Åååå vilket härligt kort!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails