Honorable Mentions and Top 3

onsdag 22 september 2010

MDUC - A very, merry Christmas!!

Wow, my third post today...!!! Amazing!! I could have waited with this post until tomorrow but then again, you never know what tomorrow holds... So I might as well show you today.. :-)

My card is made for the challange at Magnolia Down Under, where you are to make a card that folds twice or more so I chose to make a gate-fold-card with a twist. Here it is: (and again... there are lot's of pictures....)



I got inspired by Anneli, who made a similar card with the door a while back only I didn't have any papers looking like wood so I made my own. I used my distressing tool and distress pads vintage photo and walnut stain to color a white paper. I drew the marks onto the paper so it looks like real wood and also cut the edges a bit uneven to make it look more realistic. The latches are a die from Sizzix.



The inside... Tilda is dangling from a rope and the text is also a Magnolia stamp, a Swedish Christmas song.



Close up...



Fold it out once more.... I've used one more Tilda and multiple stampings of the Magnolia poinsetta-stamp.





In total the card looks like this....




Hope you liked it! It was great fun making it!!! Just can't stop making Christmas cards.... Have a lovely evning!!!!


Summary:

Images: Magnolia Tilda with wreath (older image), Dangling Tilda from the winter 2009 kit, Poinsetta Christmas 2009, Tilda with halo Christmas 2009, Sentiment/Song text Christmas 2009
Colors: Distress Ink... probably every color there is... ;-) but lot's of aged mahogany, frayed burlap, walnut stain, vintage photo
Paper: Wonderful, amazing Noël Collection from Bo Bunny
Embellis: String, door nobs, Flower Soft (snow)
Sentiment: Reprint (means We wish you a merry christmas and a happy new year)
Punches/Dies: Latches from Sizzix, Spellbinders

18 kommentarer:

Pia sa...

wow så flot med mange lækre detaljer, flot med sneen

mhlcards sa...

Helt underbart Linda! Insidan är ju så vacker att man bara vill smälla av.

kram Mari

Maritha sa...

MEN VAD SKÅDAR MITT ÖGA NU DÅ???? Såååå heeeelt ljuvligt gjort är ju detta kort Linda....jag bara stirrade som en toka på det. WOW! Dörren är ju bara sååååå fin,jag kommer nog titta på den 150 ggr idag MINST!! =)Åhhhh du är så krativ du vännen....
Nu ska jag jobba och se om jag har nån kraft kvar att skapa när jag kommer hem =)

Kramar i massor till min duktiga bloggvän

Louise sa...

WOW!! Det här är hur cooolt som helst ju :) Älskar verkligen det här kortet, jag vet att jag brukar skriva det men det här kortet var ytterligare ett "snäpp" upp för mig. Så himla fiffigt och riktigt daljligt! :)
Lycka till, jag vittrar vinstchans här ;)
Tack för att du deltar denna veckan :)
Kram!

scrappyjan sa...

OH WOW WOW and WOWSERS!!! This is truly beautiful!!!
THanks for joing us this week
Janiel
MDUC

Ida H sa...

Så läckert! Man blir ju riktigt frusen av att se framsidan.
Dörrarna är fantastiska- så real!
Jag ska ta igen mitt scrappande snart...hehehe
Kram!

Mia sa...

Jag säger bara en sak, du är inte klok.
Guud, vad fint.

Eva J sa...

Åååå men guuuuu vilket fint kort, gillar alla "hemliga" kort som går att öppna i samma kort. ooops vad jag svamla till det nu men du förstår nog vad jag menar. Dörrarna är verkligen verklighetstrogna och så fina handtag, ett fullkomligt underbart kort.
Krammmmmmmmmm

susanne´s smulor sa...

OMG vilket snyggt kort!!!
Jag blir helt stum..................
där var jag stum en stund!
Måste scrappa NU!
Ha det gott/sussa

Camilla sa...

Wow for et stilig kort!!!
Klem, Camilla

Karen sa...

OMGOSH - let me pick myself up from the floor!! Your card is so amazing!! You made the wood look yourself - wow - that is awesome!!!! I love how it fold out again - its like a never-ending card!! Thanks so much for sharing your very beautiful card with us this week at MDUC
Hugs
Karen
xxx

Debbie Pamment sa...

Oh this is gorgeous!!! I love the whole thing from the big gate on the outside to the fabulous world it opens up too. Wonderful!!!
Thanx soo much for joining us at MDUC this week.
xXx

Pernille sa...

Utrolig flott kort!!!! Så detaljrikt, og godt sammensatt! Du fortjener virkelig Top 6 plasseringen!!!
Dette kommer til å havne i inspirasjons-boken min!!

Pernilla/Trollwing sa...

Näe Linda, det här kortet är ju heeeelt galet vackert!! Så underbart fin målat och jätteläckert skapat med de nya julpapprena, vansinnigt snyggt! om inte du vinner ska jag skriva och klaga;)

massa kramar!

Annelie sa...

Grattis till vinsten Linda, vad kul!!!
Men vilket underbart kort, ett riktigt sånt där "sitta & gapakort igen"!!!
Och jag som trodde jag hade klickat fel när MIN sida kom upp, hade inte en tanke på att det kunde vara lilla jag som kunde bidra med inspiration till något så här fantastiskt ;););)
Ha det bäst vännen!
Kram Annelie

Guro sa...

Wow dette var virkelig flott!!! Elsker alle detaljene og alle sidene du har laget.
Kjempeflotte motiver også :-)
Klem Guro

Renkata sa...

OMG this is such a sensational card. Great details

Lisa sa...

Wow, vilket härligt och kreativt kort!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails