Honorable Mentions and Top 3

söndag 12 september 2010

Ett beställningskort till bröllop!

Hmmm, tanken var ju att jag skulle göra ett till bebiskort... Men det blev istället att jag tog itu med ett bröllopskort jag fått beställning på. Jag hittade en rolig skiss på Just Magnolias challangeblogg som passade perfekt. Dessutom passar kortet även till Wild Orchids Crafts challange - Pins and Pearls och så valde jag färgerna från Sketchy Colors - rött och turkost. Här är kortet.... (håll ut för det är måååånga bilder och ett lååångt inlägg....)

Sketchy Colors

Just Magnolia

Wild Orchid's Craft




Här är en närbild på blomsterdekorationerna... Öst på med glitter, punchinella och tyll... Bladet är en spellis-die som jag stansat ut i vitt och sedan färgat in med distressdynor i olika färger för att få de där härliga höstiga färgerna...



Här är en bild på dekorationerna i andra hörnet.



Har blingat lite med Stickles på motivet också... Pärlswirlsen är "hem-gjorda"...



Insidan... Löven är stämplar färglagda med distresser och texten är utskriven på datorn. På höger sida har jag lämnat plats för en hälsning och där har jag använt "resterna" från ett av de utstansade löven på framsidan och använt det som en distressruta för att skapa lövet i hörnet.



Baksidan...




Sammanfattning:

Motiv: Magnolia Brudpar
Färger: Pumice Stone, Black Soot, Wild Honey, Scattered Straw, Frayed Burlap, Walnut Stain, Vintage Photo, Peeled Paint, Aged Mahogany, Tattered Rose, Tea Dye, Antique Linnen
Papper: Diverse papper jag bara hade hemma...
Dekorationer: Rosor, rosknoppar, pin, halvpärlor, körsbärsblommor, pyntbär, tyll, guldfärgad punchinella
Dies/Punchar: Spellbinders Löv (utstansade och infärgade med distressdynar)
Övriga stämplar: Magnolias text "Önskar er lycka", Pysselmyrans lönnlöv (insidan och baksidan) samt privat stämpel från Forma Hantverk (baksidan)

11 kommentarer:

Maritha sa...

Men Linda stumpan!! Vad är det nu jag ser......ett heeeelt underbart bröllopskort! WOW! WOW! Så snygga detljaer att jag storknar,isidan ska vi bara inte prata om....den rockar ju helt enkelt!! Så galet fyndigt av dej me alla löven,dessutom va det supersnyggt vännen. Dom som ska ha kortet kommer bli så nöjda sååååå!! Jag har oxå fått en beställning på ett bröllopskort med färgen rött i...har inte tagit tag i det men nu blev jag sugen(har dock till dec på mej,så ingen panik än) =)

Tack för dina rara kommentarer goding!
Kram kram

Mim... sa...

Wow vilket härligt bröllopskort i härliga höstfärger.
HA det bra.

Louise sa...

Hej igen Linda :)

Det här bara älskar jag! Så sött du målat det här brudparet och jag gillar dina höstiga krispiga färger. Det blir så fräscht :)
Snyggt!

Kram!

Cordine sa...

It's gorgeous!
Hugs
Cordine

Anne-Lie Ekebjär sa...

Hallå där!
Vilket underbart vackert kort. Hon kommer att bli så glad. Det på lilleman var också häftigt.
Nu ska jag snart till sjukg. för lite (hoppas jag)hjälp med ryggen.
KraMa

Landstoken sa...

Jättefint. Blev så sugen på att kanske plocka fram mina distresser som jag inte målat med på evigheter. Så fint du målar och väldigt vackert kort.
Kram
Helena

Ida H sa...

Jättefina höstfärger!!!
Jag ligger lite lågt med pysslet just nu...
Kram

Kathy sa...

Gorgeous card!! Love the deep autumn colors and this image is so sweet!!
Thanks so much for playing along with us at WOC!!
:)Kathy

Annelie sa...

Gillar verkligen hösttemat & färgerna i det här bröllopskortet, jättefint!! Önskar jag hade tänkt på det nu när jag gjorde mitt bröllops"kort som blev ett ljus"...
Kram Annelie

Eva J sa...

Men guuuu vilket underbart bröllopskort, din färgläggning och blomsterkombinationen med härliga färger är så snyggt.
Ha det gott
Kram Eva

Kianel sa...

Gorgeous creation,
love from France, Kianel.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails