Honorable Mentions and Top 3

måndag 2 augusti 2010

Sketchy Colors är igång igen!!!

Jag kan bara säga.... Äntligen!! Har alltid gillat deras utmaningar och deras DT-alster är alltid så inspirerande och vackra! De hade en sommarutmaning men den hoppade jag över... Nu är det dock dags igen att börja... Här är mitt kort på deras tema: grått, blått och beige. (Länken till bloggen finner ni i min sidebar.)



Jag har gjort ett värmeljuskort. Har sett en ny variant på detta kort hos Marianne som var sååååååå snyggt men jag har inte lyckats lista ut hur man gör... än.... Ska fundera lite till och testa så får vi se...


Närbild på motivet från Magnolia. Tyvärr blev det någon konstig skugga som jag upptäckte när jag laddade in korten och jag orkade inte fota om.



Insidan.... Plats för en hälsning.



Skriver detta på övertid medan pojkarna leker ute med stor risk för att jag när som helst får avbryta för att trösta eller stoppa tokerier. Men tanke på att de leker med vattenslangen och tänker bara i fågelbadet så är risken överhängande att det snart händer något... ;-) Hoppas ni alla har det bra och tusen tack för alla varma, goa kommentarer - you make my day!!! Massa kramar till er!!! *glad ända in i hjärteroten*


Sammanfattning:

Motiv: Magnolia Tilda med kvast
Färger: Distress Refiller Stormy Sky, Chipped Sapphire, Tattered Rose, Tea Dye, Black Soot, Faded Jeans, Walnut Stain, Vintage Photo
Papper: Maja Design (framsidan), AdornIT (insidan), grått cardstock
Dekorationer: Blommor i blått, lite punchinella, blått organzaband med vita prickar
Övriga stämplar: Inkidos text stämplat med chipped sapphire

Y Tack för att Du tittar förbi! Y

6 kommentarer:

Nina sa...

Heisann!!

Ja, da er jeg altså tilbake igjen, og nå er det leeenge til jeg skal ha ferie igjen ;)

Utrolig nydelig kort du har laget *dååån* Nydelig motiv og kjempelekker blåfarge på blomstene. Og like flott på innsidene, ME LIKE :)

Ha en fin kveld!!
Klem fra Nina.

mhlcards sa...

Bara så snyggt Linda! Håller utkik efter version #2. Det blir nog ett par "värmeljuskort" till jul :)

Kram Mari

Maritha sa...

LINDA vad du är produktiv.....å du får alltid till det såååå rackarns bra gumman!!! Härligt att ha din blogg som inspiration....love it!
=0)

Kramen

Mim... sa...

Så snyggt kort!! och visst är det härligt att semestertiderna är över så att dessa otroligt duktiga tjejer som håller i alla utmaningsbloggar är tillbaka och utmanar oss.
Ha de bra!

Maya sa...

Åhhhh men kjære Linda, noe så utrolig vakkert!!
Nyydelige farger, og Tilda er såååå lekkert malt!!

Og så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan ;)
Jeg bruker Letraset Cartridge pads for å skrive ut mine digi stempler (bruker det samme papiret, når jeg stempler også)
Jeg fargelegger alltid med PM, på disse papirene.
Min skriver er en blekkskriver, så det funker ikke å male med distress og vann..
Har prøvd alle triksene jeg har fått, men ingenting som funker, for meg og min blekkskriver..
Har du en laserskriver, kan du skrive ut på alle slags papirer og fargelegge med hva du har lyst til ;)
Håper det hjalp litt, bare å spørre om det er noe :)
Klemmer fra Maya

Lena Katrine sa...

Kjempeflott kort med søtt motiv og delikate farger! Takk for at du deltar hos SC denne uken - lykke til!
Klem, Lena K

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails