Honorable Mentions and Top 3

lördag 14 augusti 2010

BnW Challange - Lilac/Purple!

It's been a while since I participated in BnW challange but this time I just had to. For fun I colored an image just to try out my new Twnklings and then I saw that it fit the challange perfectly! Here's the link: Belles n Whistles.


And here's my card!



The colors are distress refils but the apron is colored with Twinkling and irl it shimmers a lot but it's hard to capture with the camera....



Close up on the embellishment:



The goegeous papers are from BoBunny:



I don't really get the weather here... It's really not that warm but the humidity is high and it's sooooo hot.... Strange weather! Hope that it will turn now... I'm in minority but I really don't care for summer that much, love the fall, winter and spring though.... Have a lovely day!!


Summary:

Image: Belles n Whistles
Colors: Distress Refils, Spun Sugar, Victorian Velvet, Tattered Rose, Tea Dye, Brushed Corduroy, Walnut Stain, Peeled Paint, Forest Moss AND Twinklings Lovely Lavender
Papers: BoBunny Jazmyne Collection
Embellishments: Flowers, Stickles Star Dust
Dies/Punches: Spellbinders Deckled Rectangles and Fiskar edge punch

Y Thank's for stopping by!! Y

10 kommentarer:

mhlcards sa...

Igång tidigt på morgonen som vanligt ser jag :)
Twinklings har jag aldrig provat men sett demas så jag vet hur det glittrar. Vackert kort (as always) och jag önskar att jag arbetade lika snabbt som dig. Har ju sett dig arbeta live och det går undan! :)

Kram Mari

Mim... sa...

Snyggt!! kort i urläckra färger.

Maritha sa...

Hej stumpan!! Du är ju så flitig du med dina kort....och dessutom blir dom ju så fina så fina så fina!! =) Det är verkligen härligt det där pappret,jag har oxå det,men det har inte blivit skuret i än.....ibland kan jag få för mej att jag knappt kan skära i vissa papper(hm....vad ska man då ha dom till??!!) inte logiskt men så är det! =) Dina goa kommentarer kan jag inte leva utan.....så du vet!!?? =)

Kramelikram

Himmelriket sa...

Underbara kort. Vilken inspiration....

Nina sa...

Åhh, fy fela, sååå LEKKERT!! Nydelig med lilla og søtt motiv ♥♥♥

Klem fra Nina.

Louise sa...

Så ljuvligt!
Pappren är ju underbara...stämpelmotivet urgulligt och lilla blommorna på rad divine där de sitter placerade.
Underbart målat - som vanligt :D

Måste ju kolla in den här utmaningsbloggen också ;)
Kram!

Ida H sa...

Tack Linda, ja, visst var jag lite snopen men hur många var inte med om att slåss om den DT posten...
Ska kolla runt lite.
Just nu planerar jag för min brors bröllop så det fanns kanske en mening med denna förlust ändå...
Ha en fin dag!
Kram Ida

Pia sa...

super nydeligt

Yvonne Hagane sa...

For et nydelig kort! Likte utrolig godt fargene du har brukt. Flotte detaljer også!!
Klem.

Pernilla/Trollwing sa...

Åååh, gillar!! Så himla häftiga färger! Färgläggningen tillsammans med de där fina papprena blev super!! Vad snyggt med blommorna, alldeles underbara till det kortet.

Kram kram:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails