Honorable Mentions and Top 3

fredag 6 augusti 2010

Bara för att jag fått nya stämplar!! :-)

Igår gick jag förbi mitt DHL utlämningsställe och hämtade ett paket med lite nya Magnoliastämplar i. Kunde så klar inte vänta så så fort lilleman somnat i sin vagn satte jag mig att måla motiven... Satt med storen framför Bamse... ;-)

Så blev kortet. Lilla indian-Tilda är så otroligt söt tycker jag. MEN, måste ändå säga att jag saknar fler Edwinar/Edwins (vad tusan säger man???) Hade gärna sett en indian- eller cowboy-Edwin tex. Skulle hjärtans gärna också se lite "vanliga" stämplar från Magnolia som man kan använda till mer än dessa feer, älvor och indianflickor som så klart är sötare än socker, men man behöver ju annat ibland... Saknar tex Edwin och Tilda som spelar golf. Är ju född in i en golfgalen familj och spelar inte själv men det är ju praktiskt till grattiskort (vare sig det är födelsedagar eller hole in one)... Jaja, nu har jag gnällt lite så åter till Siraps nej förlåt Indian-Tilda. Närbild...



Närbild på dekorationerna.



Hoppas ni får en underbar dag! Själv ska jag satsa på det alltid lika säkra städ-kortet innan maken kommer hem imorgon. Det måste plockas undan, dammsugas och klippas gräs... Så jag vet precis vad jag kommer att pyssla med i eftermiddag. Ikväll ska jag sätta mig och knåpa lite med ett kort till Just Magnolias utmaning att använda acetat/oh-plast på sitt kort. Gjorde ett kort för ett tag sedan som jag funderar på att lifta. Här hittar ni inlägget. Hoppas vi ses igen!!



Sammanfattning:

Motiv: Indian-Tilda
Färger: Distress Refiller Antique Linen, Frayed Burlap, Walnut Stain, Black Soot, Tattered Rose, Vintage Photo, Aged Mahogany, Broken China
Papper: So Sophie från MME
Dekos: Ros, aster, blommor, små löv, Stickles Yellow på blommorna och Stickles Turqouise på Tildas halsband, liten metall charm (trollslända)
Text: Kram från hÄnglar och stÄnglar

Y Tack för att du tittade förbi! Y

8 kommentarer:

Louise sa...

Åh, vad fint :) Sååååå söt hon är lilla indian Tilda ;) Och jag som INTE köpte henne :o Nu får jag nog hasta inom Stämpelgården när du gjort henne så söt :D

Jag håller också på och funderar på den där utmaningen med acetat...Hm? Jag tycker du skall ge dig på en lift av dig själv för det kortet var bara sååå vackert :)

Kram!

Maritha sa...

SÅ SOCKER/SIRAP-söt som dom kan bli bara......vill oxå ha stämpeln jag beställt NU!!! =0) Kortet Linda......ja vad säger man WOW!! Du är en liten fena på detta du raring...dina dekos och papperssammansättningar(...tjoflöjt vilket långt ord)är bara så perfekta i mina ögon. LOVE your work!

Försökte med Google-översättarn att översätta Just magnolias nya tävlingstema.....men TILT på det kan jag säga*suck* Har kommit så långt att det ska ha nåt me plast att göra väl??!! *HELP* jag är usel på engelska..... =0)

Kramen

Aina sa...

For et flott kort! Indianer-Tilda var kjempesøt, og så flott fargelagt! :)

mhlcards sa...

Nu var det verkligen höst känsla i ditt kort. Men så har du ju sagt att du är trött på de sommriga färgerna. Var det inte så?

Kram från en till som längtar till Avesta.

Randi Th. sa...

Tusen takk for hyggelig kommentarer!!!
Så mye flott du har i bloggen din! Jeg legger meg til som følger naturligvis!

Ha en strålende flott helg!

-klem-

karlinchen50 sa...

Den lilla Tilda är så söt. Kortet vackert.
Ha en trevlig helg.
Karla

Sara-SaGam sa...

...och nu hittade jag hit. Visst är det roligt med nya stämplar!

Annelie sa...

Men oj vad du har hunnit med sen sist, det var ju bara några dagar sen jag var inne här!?!
Och allting är lika sött & gott ;) Chokladfodralet är ju bara såå lyxigt & läckert!

Kram Annelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails