Honorable Mentions and Top 3

lördag 3 juli 2010

Skogstokigt var ordet!

Häromveckan mailade jag till Petra på Skogstokiga om några stämplar jag var intresserad av och dagen efter jag betalt hade jag dem i brevlådan... Skogstokigt snabbt hanterat måste jag säga. Skogstokigt också att jag beställde 4 stämplar och fick 4 minisar på köpet!!!! Tusen tack Petra!!! Jättefina stämplar! (Ni hittar till Skogstokigas blogg via länk i min inspirationslista...)


Här är ett kort som jag gjort med Petras läckra stämpel "jordgubbsbakelse". Det passar perfekt till Nordsaltens utmaning denna vecka: Sommarkort med tema frukt eller bär.

Här är min tolkning av det.



Jag har gjort ett tent-card/ tältkort.



Kortet är fotat i en somrig omgivning också... Vi har tonvis med söta tusenskönor i gräsmattan och det gör mig ingenting. Vi har också maaaaaaassssssooooor med klöver i gräsmattan och det är inte lika snyggt... *suck*



Kortet lite från sidan. Det är fotat i solnedgången så den orange blomman är lite väl orange... Den är mer rostfärgad egentligen... Jag har stämplat med en textstämpel (med textlinen "sol, vind och vatten" på blommorna för att liva upp dem lite....



Jag har använt en annan av Skogstokigas stämplar för att skapa denna kalas-inbjudan. Den är gömd bakom motivet och dras fram med hjälp av bandet som jag fäst i den.

Hoppas ni får en underbar dag!!! Själv ska jag städa lite och sedan blötlägga mig i poolen... Imorgon får vi besök så det blir nog sparsamt i bloggen, bara snabbuppdateringar.... Ska försöka schemalägga lite också.... Hoppas vi ses!


Sammanfattning:

Motiv: Jordgubbsbakelse från Skogstokiga
Färger: Distress Refiller (Fired Brick, Aged Mahogany, Peeled Paint, Wild honey, Forest Moss, black soot)
Papper: Papirdesign och Pink Paislee
Dekorationer: Blommor, Brads från Making Memories, Chipboarddekos från Panduro (inköpta för 100 år sedan men har inte använt dem förrän nu....), pärlfloss, dewdrops, alfabet från My little Shoebox, band
Punchar/Dies: Ms Punch around the page, Scalloped Circle

Y Tack för att Du tittade förbi! Y

7 kommentarer:

Petra Skogstokiga Rubberstamps sa...

Tack för din goa kommentar inne hos mig. Och ditt kort blev fantastiskt snyggt. Me like!
Skogstokiga sommarhälsningar
från mig

Mim... sa...

Wow ett så läcker kort mena blir sugen på jordgubbbar. Jag har ritat stjärnan på mitt julkort och haft på utee.

mhlcards sa...

Vilket otroligt fint kort!
Vi hörs!

Kram Mari

Ps. Jag har pysslat en hel del men uppdateringar på bloggen är det lite sämre med....

Wenche sa...

Dette her ble kjempeflott! Herlige detaljer og kjempelekkert motiv. Takk for at du deltar på NordSalten Hobbyklubb.

-DT Wenche

Marielle sa...

Kjempefint i friske farger.. kjempeflott moriv, og dekoreringen var søt =)

Tusen takk for at du deltar på NSHK`S utfordring, håper vi ser deg igjen !

Klem fra Marielle j.

Nina sa...

Åhh, himalaya, så flott kort!! Nydelig malt motiv og flotte farger :)

Klem fra Nina.

Chelsea sa...

Wow! this is just so gorgeous.
The lovely colores, the beautiful image and the pretty flowers.
Everything goes so perfect together.
Luv,
Chelsea

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails