Honorable Mentions and Top 3

onsdag 28 juli 2010

My take on Sketch Saturday this week!

I'm sorry... I'm simply too tired to write in English... Please use the translation gadget in the sidebar, though I know it's not perfect in it's translation...

Idag är jag så otroligt trött! Det är sååå svårt att komma i säng på kvällarna och lilleman vaknar som en väckarklocka klockan sex ändå...

Jag har i alla fall totat ihop ett kort till Sketch Saturdays underbara skiss. DT-tjejerna har gjort alldelens otroligt fina alster så kika gärna in där även om du inte deltar i utmaningen (länk finns i min sidebar).



Jag har stämplat motivet med Archival Ink Coffee och bara målat lite detaljer med distresser. Kanterna har jag färgat in med walnut stain.



Hoppas ni får en mysig kväll! Själv ska jag nog måla lite motiv innan det är läggdags... om jag orkar.... ;-)

Sammanfattning:

Motiv: Cozy winter town Serendipity Stamps
Färger: Distress Refiller Antique Linen, Tumbled Glass, Forest Moss
Papper: Basic Grey
Dekos: Några rosor, punchinella och ett blad, blingkvist från Magnolia Stickles Turqoise
Text: Inkido, embossad med silverglitter

Y Tack för att Du tittade förbi!! Y

9 kommentarer:

Nina sa...

Åhhh, himalaya, så utrolig lekkert julekort ♥♥♥ Motivet er sååå vakkert og fargene du har brukt er jo bare sååå flotte *sukk*

Klem fra Nina.

Nina sa...

Åhhh, himalaya, så utrolig lekkert julekort ♥♥♥ Motivet er sååå vakkert og fargene du har brukt er jo bare sååå flotte *sukk*

Klem fra Nina.

Maritha sa...

Din lilla pysselbusa......du bara "spottar" ur dej kort du,det ena finare än det andra!! Du är så himla duktig vännen!!

tack för ditt fina mejl och dina lika fina kommentarer,jag är så glad att du inspirerade mej att delta i tävlingen,har fått 3 fantastiska kommentarer från Australien.....SÅÅÅÅÅÅ KUL JU!! *skuttar nästan av lycka*

Kom just hem från en seg dag på trav i kramfors(20 mil härfrån),hästen ville inte springa i värmen så hon kom sist.....tråkigt!! Skulle ha pysslat lite men min taxiverksamhet fortsätter då jag måste köra äldsta dottern till stan....ingen rast ingen ro!

Kram kram

Eva J sa...

Meeeen guuuuu...... jag har ju bara varit på semester i fem dagar och hela din blogg är full med nya alster. Helt galet!!!
Underbara kort, vintage Magnolia kortet är så läckert. Julkort nu??? men det är nog bäst att börja. Julkortet med husen är kanonsnyggt och pappren så fina. Är de från någon nyare kollektion? Ska nog anta julkortsutmaningen på Magnolia downunder eller vad den heter. Tack för all inspiration!
Kramar Eva

mhlcards sa...

Tack för de fina komentarerna!
Nu kan verkligen nedräkningen till Avesta påbörjas...längtar!
Du är otroligt produktiv och det är så roligt att komma till din blogg och hitta så många uppdateringar. Ja, jag menar till skillnad från en annan :)
Borde kanske återigen försöka ta tag i att göra ett par julkort. Dina är verkligen fina. Tack för inspirationen!

Kram Mari

debby4000 sa...

Beautiful, elegant Christmas card.
luv
Debby

Mim... sa...

Wow vilket snyggt julkort!!
Svar på din fråga: Man använder en "brayer" ser ut som en liten roller i gummi. Man tar färg på brayern genom att rulla den på stämpeldynan, sedan rullar man den över det som man stämplat på fotopapper och då fäster inte färgen på det som är stämplat med watermarker.

karlinchen50 sa...

Hello,
a brilliant one plays cards your motive is wonderful and the paper is perfect.
Hugs Karla

Pia sa...

wow super cool kort, lækkert dekoreret

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails