Honorable Mentions and Top 3

onsdag 21 juli 2010

Julkort i hettan!

please use the translation gadget in the sidebar*

Blää... Det är verkligen klibbigt varmt här idag... Utmärkt för julkort alltså! Svalkar lite... kanske...

Idag visar jag ett kort till utmaningen hos Christmas Stampin All Year Long (bling it) och Althea's Mix där man ska skapa ett julkort per vecka...



Motivet tycker jag är helt ljuvligt, stämplat med Archival Ink *Coffe*. Hela motivet är sprayat med glimmer mist Irridecent Gold, men det kanske syns dåligt på bilderna.



Insidan...



Ha det så bra så kommer det mer här snart igen! Hoppas vi ses!Uppskattar om ni lämnar ett litet spår så jag kan besöka er tillbaka.

Sammanfattning:

Motiv: Serendipity Stamps "Cozy Winter Town"
Färger: Distress Refiller Forest Moss, Wild Honey, Chipped Sapphire, Faded Jeans
Papper: Melissa Frances
Dekorationer: Inga (!!!) mer än glimmer mist och Stickles Star Dust
Dies: Spellbinders Long Rectangles (ramen runt motivet, dock något trimmad på kortsidorna).
Text: ??? Troligen Inkywings....

YTack för att Du tittade förbi! Y

7 kommentarer:

Maritha sa...

Oj vilken fart du har på pysslet. =0)
Båda korten är helt underbart fina. Så smart att börja göra lite julkort redan nu....

Kram

pojjo sa...

Mycket mycket snyggt kort... *ler* jag försöker oxå göra julkort i värmen *ler*

Petra Skogstokiga Rubberstamps sa...

Jättefint. Enkelt och stilrent på samma gång. Jag har själv gjort en del julkort nu. Passar ju perfekt när det så otroligt varmt :O)
Ha det så gott
Skogstokiga hälsningar
från mig

Mim... sa...

Wow detta var tjusigt och visst svalkar det lite med julkort i värmen.

Mim... sa...

Tack, kul att kunna inspirera. Svar på din fråga fjärilen på asken är på mönsterpappret, det är fjärilar på alla papper i den "stack" med Mariposa papper som jag köpte. På framsidan av kortet finns en fjärlin under fjärilen jag doppade i utee,och den doppade kommer från ett ark med bokmärken som jag köpte hos Magnolia i Borås vid mitt besök i förra veckan.
Ha det gott !

Maria sa...

Wonderful job on your card! I love all the blings that you added . . .very pretty. Thank you for playing along with us at Christmas Stampin All Year Long. Hope you'll play along with us again this week.

Maria

Ida H sa...

Så stilrent & tjusigt!
Jag har haft ett databrake igen...mkt annat som ska hinnas med.
Har några julkort på lut...
Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails