Honorable Mentions and Top 3

onsdag 7 juli 2010

Hänglar-utmaning: En rolig skiss!!

(please feel free to use the translation gadget in the sidebar)

Hmm, det är några som har reagerat på att jag är uppe tidigt på morgonen... Ja, tyvärr kan det inte hjälpas.... Jag har en morgontidig son.... Lilleman har alltid sovit till 6-6:30 och ibland längre ändå, men nu helt plötsligt har han fått för sig att det är lämpligt att gå upp klockan 5. Tyvärr håller jag inte med om det... Det är inte så enkelt att komma i säng på kvällen trots att man vet att man ska upp i ottan. Tur att man inte jobbar... ;-)

Tänkte ta tillfället i akt och lägga upp följande kort som är mitt bidrag till skissen hos Lovley hAnglar only. Älskar verkligen den här hÄngeln, det är nog min absoluta favorit... Skissen var riktigt rolig att använda och här är då resultatet.



Jag har målat motivet med distresser och stansat ut det med en spellbinder.



Har också fått användning för min nya MS Punch around the page; Modern Garland, så himla läcker!!! (ja, fast den här gången använde jag den inte som en sådan utan använde puncharna var för sig....)




Jag har dekorerat med en massa blommor och så klart stickles då julkort ska glittra!



Jag hoppas att ni inte lessnar på mina julkort... Jag tycker ju mycket bättre om julen än om sommaren, trots att de flesta tror att jag är galen... Och hösten är det bästa jag vet... Härliga färger, hög, klar luft som är helt underbar att andas... Tjocka tröjor, långa promenader... Åhh, det är bara.... Ja, underbart helt enkelt! Ha det i alla fall så bra i sommarvärmen! Det kommer flera kort nu för nu har jag tid att pyssla igen och snart drar maken återigen till fjällen.... Så då har jag all tid i världen när pojkarna sover...

Sammanfattning:

Motiv: hÄngel med julkula
Färger: Distress Refiller Aged Mahogany, Old Book, Antique Linen, Wild Honey, Vintage Photo, Tattered Rose, Tea Dye samt torr chalk till kinderna
Papper: Grönt cardstock och papper från Inkido
Övriga stämplar: Swirl runt kanterna från Penny Black, God Jul-text från hÄnglar
Dekorationer: Blommor, stickles x-mas red, guldigt band med texten Merry Christmas and a Happy New Year, dekorationsbär
Punchar/Dies: Spellbinders Die, Fern Punch, MS Punch Modern Garland, Scalloped Circle punch

Y Tack för att Du tittade förbi!! Y

3 kommentarer:

Nina sa...

Ohlala, så lekkert *sukk* Nydelig malt hÃngel og flotte papirer!!

Klem fra Nina.

Ida H sa...

Alltid lika tjusigt!
Jag jobbar på mina första julkort nu. Du borde hänga på AltheasMix- de har julkortstävling ända fram till jul!
Kram!!

Ilona sa...

Such a sweet image - your card ist fabulous and has waked up my christmas-feeling :o)

Thank you so much for playing with us at LHO Challenge #03.

Best Wishes
Ilona

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails