Honorable Mentions and Top 3

fredag 9 juli 2010

Chesnuts rosting on an open fire...

.... Jack Frost nibbing at your nose... Jag är väl den enda som längtar till julen???? Ja, jag förstår det... Fast kanske inte.... Althea's mix har en julkortsutmaning som sträcker sig från nu och ända fram till jul... Ida tippsade mig om detta och det är klart jag måste vara med!

Dagens kort är detta:



Har varit sugen på den här stämpeln ett tag och nu äntligen köpt på mig den... Jag har maskat den med Magnolias vintergranar.



Idag tar vi annars bara det lite lugnt! Pojkarnas farbror och hans sambo kommer och hälsar på över helgen, så det blir väl lite lugnt på pysselfronten igen. På måndag drar maken till fjällen så då blir det väl pyssel-mara här hemma igen...
Ha en underbar dag i solen och glöm inte att det är mindre än 6 månader kvar till julafton!!!!



Sammanfattning:

Motiv: Magnolia Edwin på tur och Vinter-granar
Färger: Distress refiller Stormy Sky, Chipped Sapphire, Brushed Corduroy, Walnut Stain, Vintage Photo, Tattered Rose, Tea Dye, Aged Mahogany
Papper: Inkido
Övriga stämplar: Text Inkido, Snöflinga från ??? (båda stämplade med chipped sapphire)

Jag har inte dekorerat kortet alls utom att jag fäst upp pappret med texten för att få lite höjd och lagt Stickles (Star Dust) på snöflingorna som jag stämplat runt övre kanten på motivet. Less is more!

Y Tack för att Du tittade förbi!! Y

5 kommentarer:

Mim... sa...

Ja visst lite skumt är det att sitta och göra julkort mitt i sommaren. Detta kortet var jättesnyggt!!

Kim Piggott sa...

Oh this is so gorgeous!
Love your sweet scene!
hugs
kim x

Gittans Pysselsida sa...

Ja det är inte klort hur dagarna rinner iväg..
Kortet var fint men jag hoppas det blir mindre snö.
Kram// Inga

mita sa...

Jättefint! Älskar Inkidos jultext.
Så användbar även på tags!
Kram Mita - Altheasmix

Petraso sa...

Underbart julkort!
Texten du frågade om på mariesbox på inkido bloggen finns hos inkido så kolla med din närmsta åf av inkido matrial så kan dom ta hem den!


petra///INKIDO

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails