Honorable Mentions and Top 3

fredag 11 juni 2010

Vilket kinderägg!!!

Ja, om man tänker på deras reklam alltså; 3 överraskningar i en. Här blir det 3 utmaningar i en...

Sketchy Colors; skapa i lila, grönt och vitt.
Nordsalten; FlowerPower
A spoon full of Sugar: Floral Delights




Jag har använt ett motiv från Wiff of Joy som jag bara älskar! Istället för bara vanliga blommor har jag återigen inspirerats av Trollwing (se min blogglista) och hennes otroliga sätt att använda stansade retroblommor.



Jag har färgat vitt papper med distressdynorna Milled Lavender och Dusty Concord och sedan har jag stämplat med Inkidos "Gud som haver barnen kär" och stansat ut. Kanterna är chalkade med lila cats eye.



Insidan följer samma idé som framsidan. Här har jag stämplat med Inkidos text "Bä, bä, vita lamm". Jag har stansat ut rutorna med en spellbinder och använt mig av omvänd stencilering (dvs att lägga färg på spellbindern för då får man bara färg på den embossade kanten runt).



På andra sidan har jag använt en stämpel från Inkywings "Välkommen till världen" samt lämnat plats för en hälsning.

På baksidan har jag min personliga stämpel.

Sammanfattning:

Motiv: Whiff of Joy "Willow with baby"
Färger: Distress Refiller Bundled Sage, Peeled Paint, Forest Moss, Black soot, Milled Lavender, Walnut Stain, Vintage Photo
Papper: Maja Design, Papirdesign, Melissa Frances CS i vitt och ljusgrönt
Dekoration: Retroblommor Large, Blingstenar, Hjärt-charm, rosor och rosknoppar
Stansar: Retropunch Large, Martha Stewart, Spellbinders Long Rectangles och Classic Small Rectangles
Stämplar: Inkido "Bä,bä, vita lamm" och "Gud som haver barnen kär" samt Inkywings "Välkommen till världen"

Det var allt för idag. Det kommer dock mera, mycket mera!!! :-)))

Maken drar till fjälls idag och kommer bara hem ett par dagar nästa vecka för att packa om och åka upp igen... Alltså blir det mycket tid till pyssel för mig. Har gått på sparlåga några dagar så nu längtar jag bara in i pyssleriet igen... Ha det bra så hoppas jag vi ses igen!!!

8 kommentarer:

Nina sa...

Åhhh, himmel og hav, så utrolig nydelig ♥♥♥ Flott gjennomført på alle sider og masse lekre detaljer *dååån*

Ha en fin fredag :)
Klem fra Nina.

Stampin Mindy sa...

This is beautiful, great colors and love th writing on the flowers, very vintage. Gorgeous work. Hugs!

Rach sa...

a beautiful card
great colour combo an those flowers look gorgeous, this image is so sweet.xx

Wenche sa...

Dette var virkelig flott! Nydelige farger og lekre blomster. Takk for at du deltar på NSHKs utfordring.

-DT Wenche

Anne Kristine sa...

Ååå så lekkert kort!
Nydelig pyntet med blomster og nydelig motiv.
Takk for at du deltar hos sketchy colors.
KLem Anne

Plundis sa...

Kjempeflott bidrag!! Deilige farger...

Takk for at du deltar på utfordringen vår hos NsHk...

Klem
-Gro-
aka Plundis

Marianne (Sakkalo) sa...

Herlig kort! Vakre farger, nydelig motiv, flotte detaljer!
Takk for at du deltar hos NSHK!
♥ Marianne

Anne-Lie Ekebjär sa...

Oh! vad fint.Vilken härlig färgsammansättning. Den bebis som får detta kommer att minnas dig när den växt upp.
Mamma

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails