Honorable Mentions and Top 3

tisdag 15 juni 2010

Lovely hÄnglar only! Ny utmaningsblogg!!!

(There is a translation gadget in the sidebar...)

Tänkte ta tillfället i akt och tipsa om en ny utmaningsblogg för hÄnglar. Länk finns som vanligt i min sidebar. Temat denna gång är "Shabby". Inte min vanliga stil direkt... Men vi får väl se vad ni tycker:



Jag har (så klart) använt ett hÄnglar-motiv. Det är målat med distresser som vanligt. För att få lite shabby-känsla så har jag dels rivit kanterna med en edge scraper och även rivit en bit av pappret upptill. Alla kanter är chalkade i efterhand, dvs när pappret redan var klistrat. Detta ger lite extra "smuts" på alla papper... Jag har också duttat lite med en embossing dyna (använder Versas Watermark) i kanterna och strött över guldfärgat embossingpulver. Ger en ganska grungig känsla, tycker jag.




En annan vinkel. Har lagt Stickles Turqoise på vingarna och det syns bättre så här.


Idag har vi inte gjort många knop. Regnet har hängt i luften och lagom till vår dagliga promenad så bestämmer sig hällregnet för att komma på besök... Det är nu 5 minuter sedan jag kom in och gissa... Det har slutat regna! Så klart bara för att jag nu inte behöver vara ute. Tursamt nog så var lilleman snäll och somnade fort...

Ha en underbar dag och hoppas det inte regnar på er!


Sammanfattning:

Motiv: hÄnglar och stÄnglar
Färger: Distress Refiller Tumbled Glass, Budled Sage, Peeled Paint, Vintage Photo, Tattered Rose, Tea Dye
Papper: My Minds Eye
Dekorationer: Spetsband, körsbärsblommor, embossingpulver Guld
Stämplar: textstämpel hÄnglar och stÄnglar

Y Tack för att Du tittade förbi!! Y

4 kommentarer:

Pernilla/Trollwing sa...

Hej! Vilket superfränt kort du gjort! Verkligen fått till den rätta "grungiga" känslan tycker jag! Gillar detaljerna med de embossiga kanterna och allt.
Tack för tipsen med utmaningsbloggar, har aldrig tänkt på att du faktiskt har dem, så fullt upp att titta på dina skapelser istället:) Får väl se om jag kommer till skott med något bidrag nån gång.
Massa kramar:)

Nicolchen sa...

your card is totally sweet...your shabby look is fantatic and the image is sooo cute :0)))

Thank you for playing with us at *lovely hÄnglar only* and we hope to see you again ;0)

Hugs Nicole

Marina sa...

Your card is beautiful!
I love the papers and the design is really shabby ;O).

Thanks for joining us at "lovely hÄnglar only",

hugs,
Marina

Dot sa...

Kom over dig via den nye hAnglar udfordringsblog, og tænkte bare at si at du har en kæmpeflot blog med fine kort. Mye lækkert at se :)
kramar Dorte

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails