Honorable Mentions and Top 3

tisdag 1 juni 2010

Grattis på födelsedagen - utmaning hos Sketch Saturday!

Idag är det en underbar sommardag! Solen skiner från en klarblå himmel och sonen ligger och sover. Alltså har jag tid att göra ett litet inlägg med kortet till SS utmaning denna vecka (som vanligt hittar ni länken i sidebaren). Det var en jättekul skiss att arbeta med och här är mitt bidrag:




Jag har använt ett Magnolia-motiv; Tilda som trollslända och målat med distresser i färgerna faded jeans, stormy sky och milled lavender. På vingarna har jag lagt Stickles Star Dust. Motivet är utstansat med spellbinders i min epic.



Pappren kommer från Maja Designs senaste kollektion och de är helt underbara! Stansen jag använt kommer från Fiskars. Jag har dekorerat med körsbärsblommor och rosknoppar.



Jag har gjort kortet som ett stafflikort och på insidan har jag följt samma skiss. Dessutom har jag gömt en liten pengaficka om man vill ge en penninggåva till födelsedagen. För att hålla uppe kortet stående så har jag använt två stycken mini-mini brads. Texten har jag stämplat med Weathered Wood.

Ha det nu så bra i solskenet, själv ska jag börja fundera på serietillverkningen av 4 kort med skolavslutningstema... Hmmmm, tur att Mia på Hobbyhärvan är en sådan pärla och snabbehandlar min order så jag kan färdigställa korten i tid!!! Passa på att titta förbi hennes butik, hon har en massa kampanjpriser.... ;-)

Hoppas vi ses!!

4 kommentarer:

Yvonne Hagane sa...

Så nydelig kort i herlige, duse farger. Kjempelekkert!

Ida H sa...

Älskar detta papper!
Det blir så fint!
Lycka till!
Kram!

Lena Katrine sa...

Nydelig kort i lekjre farger!
Takk for at du deltar hos SS denne uken - lykke til!
Klem, Lena

Anne-Lie Ekebjär sa...

Så läckert lycklig den som får det kortet.
Mamma

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails