Honorable Mentions and Top 3

måndag 7 juni 2010

Gott-gott-i-gott-gott!

Saknat mig??? Jag har haft lite pysseltorka under helgen... Vi har varit borta större delen av helgen och myst med barn, vänner och släktingar på olika håll. Riktigt trevligt!! Träffade underbara familjen M i lördags och insåg att tiden går alldelens för fort och vi träffar dem så sällan....

Men idag så har jag i alla fall något att visa er!!! Jag har gjort en liten sommarpresent till dagis så här innan storen ska gå hem på sommarlov. Vi hade det lite kämpigt i början eftersom han skrek och grät och inte ville vara på där... *suck* Hade gärna haft honom hemma men det finns det ju ingen annan som har, alla barn är på dagis... Även de som har småsyskon hemma... Lika bra alltså att följa strömmen och ha honom på dagis. Nu går det bra i alla fall men som tack för det här året så ska fröknarna få det här:



En ask full med godis! Jag har gjort den av cardstock (den mäter 5*9*5*9 och på längden 5*20*5) och pappret på kommer från MME. Alla kanter är chalkade. Texten är QK Storybook i bling-blått cardstock.



På framsidan har jag valt Kapten Edwin från Magnolia som dekoration. Jag har använt en sizzix die till att göra beslagen (den heter Latches).



På insidan sitter det två matroser. Alla motiv är målade med distress refiller. Texten är från Inkido.



Nu kommer det nog lite mer inlägg framöver... I helgen drar maken till fjällbygget så då blir det mycket pyssel!!! Hoppas ni återkommer så får ni se!

Ha det så bra och *pssst* ta er tid till lite pyssel idag när det är lite grått!!!

2 kommentarer:

Pernilla/Trollwing sa...

Hej! Vilken himla fin ask! Fröknarna kommer bli jätteglada! Så fint med "gångjärnen" och jättehärliga motiv både på ut och insidan, superläckert!
Kram kram:)

Nina sa...

Åhh, knall stilig eske!! Digger piratene, de er nydelig malt :)

Klem fra Nina.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails