Honorable Mentions and Top 3

lördag 19 juni 2010

CC-bidrag!

Idag ska jag visa ett par alster som jag gjort för JP Hobbys MidsommarCC (det är som en pysselträff på nätet...) Det är första gången jag är med och det är jättekul!!!

Här är ett kort till en utmaning där bara fick använda ett lager papper (dvs bara själva baskortet) och inget annat.



Stämpeln är från Serendipity och jag har hittat den på Hobby och Hantverk (fåglarna är en annan tillverkare, men de är köpta på samma ställe). Jag har clearembossat stämpeln med hjulet och sedan färgat in bakgrunden med diverse distressdynor. Stämplarna har jag stämplat med Archival Ink Coffe.



Sammanfattning för kortet ovan:

Motiv: Serendipity Stamps Winter Wheel, fårglar
Färger: Distressdynor i färgerna Weathered Wood, Wild Honey och Victorian Velvet
Textstämpel: Inkido


Här kommer det andra kortet som är gjort efter utmaningen att skapa ett julkort utan julpapper och motivstämplar... Inte min vanliga grej... Men, klart man ska prova!




Jag har använt papper från MME (tror jag...) och en stämpel från Magnolias julkollektion 2009. (Det är texten till Julen är här och lyser frid på jorden... så himla fin julsång!!) Jag har embossat detta med Chunky Gold Embossingpulver. Till dekoration har jag valt ett guldigt band som det står "Merry Christmas och Happy New Year" och stansade, embossade snöstjärnor.



Sammanfattning julkort:

Stämpel: Magnolia "julen är här"
Papper: Troligen MME och vit cardstock
Dekorationer: Guldfärgat julband, embosspulver i guld
Punch: Snöstjärna

Tja, det var allt för just nu men det kommer mer.... Ha en underbar kväll och hoppas ni hinner med lite pyssel mitt i alla bröllopsbestyr...

Y Tack för att Du tittade förbi!! Y

5 kommentarer:

Nina sa...

Åhh, wooaaw, så nydelige kort *sukk* Ingen lette utmaningar, men du har klart det med glans :)

Klem fra Nina.

Ida H sa...

Det lät klurigt, har nog bara gjort sådana kort i min scrappbegynnelse då man inte hade så mycket koll på detaljer...
Ha en underbar söndag!

Petra/Paradise sa...

jag får bara fram..."WOOOOOOOOOOW!"
Vilka kort! Båda korten är fantasiskt fina men jag blev extra kär i kort nr 1! Härligt enkelt!
Mer behövs inte!
Håller mina tummar för att du vinner hela skiten!! :D
Trevlig söndag

KRAM Petra

Maya sa...

Åhhhh, så nyydelig det øverste kortet var, Linda!!
Så nydelig motiv, og så lekkert fargelagt!
Nydelig :)
Go`klem fra Maya

Mim... sa...

Så helt otroligt flott det översta kortet var, är!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails