Honorable Mentions and Top 3

onsdag 5 maj 2010

Utmaning hos Sketch Saturday!

Jag fick lite egentid igår när lilleman sov och passade då på att göra klart det här kortet. Det är efter superduktiga Mayas skiss på Sketch Saturdays utmaningsblogg. Jag har länken i min sidebar och där finns även en länk till Mayas egen blogg, full av häftig inspiration.



Jag har valt en hÄngel-motiv och papper från Inkido (det prickiga) och Maja Design (med krokus och snödroppar). Carstocket är milt vårgrönt. Jag har använt MS Doily Lace och satt en spets tvärs över kortet. Textstämpeln kommer från Scraplyckan och tagen har jag fäst med en massa 3D-kuddar för att få den att "poppa" lite.



Motivet är målat med distress refiller, främst i färgen bundled sage.



Blommorna är lite blandade. På körsbärsblommorna har jag satt lite chalk och stickles. Lite pärl-floss har fått plats liksom ett antal stansade löv.

Ikväll ska vi fira pojkarnas farfar som fyller år och då blir det tårta! Ha det nu så bra i vårsolen och hoppas det inte blåser lika kallt som det gör här!

5 kommentarer:

Ida H sa...

Vilka fina detaljer.
Den stämpeln gjorde sig jättebra på detta kort!
Lycka till!
Kram!

Pernilla/Trollwing sa...

Hej!
Ooh vilket ljuvligt kort du gjort! Så vackert med de inramade vår-papprena, som små tavlor! Passar så härligt till din färgläggning också, riktigt riktigt bra!!
Kram kram:)

Maya sa...

Åhhh så nydelig kort!
Lekre farger og hÄngelen er bare så søt :)
Flott fargelagt og lekre detaljer!!
Takk for at du deltar hos SS,
og tusen tusen takk for flotte ord :)
go`klem fra Maya

SemSee sa...

WOW! This is so stunning! Thanks for joining us a Sketch Saturday this week! Hugs, Sem x

Camilla sa...

Underbart fint kort!

Kraaaam <3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails