Honorable Mentions and Top 3

lördag 22 maj 2010

Sketch Saturday två dagar i rad...

Om jag var ovanligt sen med mitt bidrag till SS genom att lägga in det kl 22 igår kväll så är jag väl ovanligt tidig med denna då som redan är klar trots att skissen släpptes imorse...

Det var en riktigt rolig skiss och jag har kört efter konceptet "keep it simple" vilket är lite ovanligt för mig... ;-) Se själva!



Motivet är från Whiff of Joy - Willow with toddler och jag älskar det!! Det är sååå sött!!! Jag har (som vanligt) färglagt med distresser. Klänningen är i färgen Tubled Glass och skuggorna med Broken China. Barnets kläder är i färgen Bundled Sage och skuggorna med Forest Moss. Skuggan runt dem är med Faded Jeans. Jag visar en närbild nedan. Runt motivet har jag stämplat med små bebisfötter från Reprint i färgen Broken China.



Pappren kommer från UNDERBARA Inkido! Jag älskar deras papper, det är så fina toner i dem. Tyvärr kan jag ibland känna att det är svårt att matcha dem med andra papper samt att hitta cardstock... Vi har ju ingen pysselbutik här i stan så jag kan ju inte stå och matcha i butik utan måste gå på känn på nätet. På mässor blir det mass-inköp så där hoppas man bara att något ska passa...

Bandet är från Kort og Godt och så är det blingstenar från reprint. Längst ner har jag stämplat en text från Ikywings med distress dyna Broken China. Det är ju snart mors dag... MEN mamma, det här kortet är inte till dig... Det som du ska få har varit klart läääääänge... ;-)

Hoppas ni haft en lika underbart vacker dag som vi! Runt 20 grader varmt, det är rätt lagom tycker jag. En sval bris så det fläktar men inte blåser och så sol... Synd bara att vi alla tre fortfarande är förkylda! Ingen feber idag som tur är så vi har kunnat vara ute. Nu ska jag pyssla en stund men sedan hägrar sängen för jag är trött efter att ta hand om sjuka barn när jag själv inte är pigg och så har det varit en stökig natt...

För att återkoppla till mitt tidigare SS-bidrag som jag lade in igår där jag skrev om barndomsminnen - här är ett till. Att rimma på ord:

Ni som läser min blogg är bäst, ingen protest! ;-)

Haha, mitt sätt att säga att det är kul att ni tittar förbi. Tack vare er så är jag inspirerad att fortsätta skapa och blogga. Lämna gärna en kommentar så tittar jag förbi hos er!!

Ha en härlig kväll!!! Hoppas vi ses!

2 kommentarer:

mhlcards sa...

Nu var du verkligen snabb Linda. Är också sugen på den skissen men efter tre sömnlösa nätter med sjuk gosse är pyssellusten som bortblåst :(

Kram Mari

Jo sa...

awwww how sweet! what a beautiful card :)
Thank you for joining in the fun at Sketch Saturday
Jo xx

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails