Honorable Mentions and Top 3

fredag 28 maj 2010

Rolig utmaning som jag testat!

Ovanligt, visst? Att jag testar en utmaning! Jag får ju sååå mycket mer gjort då! Det är ju så roligt att pyssla och så skönt att veta att man kan koppla av med det när barnen sover.

Här är i alla fall dagens kort. Det är en utmaning att skapa något med prickar, ränder och något "oscrappigt" (dvs något man normalt sett inte använder när man scrappar).






Jag har använt randigt och prickigt papper från MME. En del av bakgrunden har jag gjort med något oscrappigt. Jag har färgat bakgrunden med peeled paint och forest moss och sedan har jag tagit en ölburk och gjort ringar genom att dels stämpla med färg men också genom att stryka på stämpelrengöring på burken och stämpla med detta. Det gav tydliga, i vanliga fall rätt irriterande, ölburksringar...



Jag har använt Magnolias motiv från julkollektionen 2009 och färglagt med distress refiller. Klänningens färg är Wild Honey och i övrigt är det gröna nyanser.




Här ser ni kortet lite från sidan för att se höjdskillnaderna. Jag har gjort en egen banner som jag stämplat med Inkidos text "Hjärtliga Gratulationer" i färgen Forest Moss. Dekorationerna är blommor, en metallblomma, en bradblomma från Making Memories, lite pärlfloss och utstansade löv. Dessutom har jag strösslat med halvpärlor för att göra det ännu mer prickigt.

Idag är storen ledig från dagis så vi ska åka till Plantagen och köpa lite gödning till gräsmattan och kanske lite växter också... Ska bli skönt med en lugn dag när man inte måste stressa fram och tillbaka till dagis...

Imorgon har jag ett nytt kort att visa, hoppas vi ses då!

2 kommentarer:

Anne-Lie Ekebjär sa...

Häftigt! tänk vad man åstadkomma när man får tänka kreativt en stund för sig själv. Mycket charmigt kort.
Kram mamma

Nina sa...

Åhh, for ett kjempe flott kort *sukk* Nydelige farger og supert malt motiv!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails