Honorable Mentions and Top 3

söndag 23 maj 2010

Å regnet det bara öser ner...

(Scroll to the end for English)

*suck* Vilken dag det har varit! Regnet har öst ner (tänk vattenkanne-variant...) och pojkarna är hängiga. Den stora börjar väl återhämta sig, hostar lite bara. Den lilla har tokfeber... Äter inget och har svårt att svälja. Jag lär väl ringa hälsocentralen imorgon... Har precis tittat till honom och han var genomsvettig, stackarn!

Eftersom maken varit borta över helgen och kommer hem först imorgon så har mitt lilla andningshål varit att pyssla mig igenom kvällarna! Så underbart skönt att bara få göra något själv och tänka på något helt annat. Här är det projekt jag har att visa idag. Det är min tolkning av skissen på Just Magnolias utmaning (länk finns i sidebaren).



Jag har gjort ett tält-kort (tent card) och valt Magnolias Tilda med kvast som motiv. Pappren kommer från Maja Design (fram och baksida) samt en spillbit. Den här skissen var riktigt rolig att jobba efter så kortet har på något vis skapat sig själv...



Motivet är färglagt med distress refiller i färgerna Milled Lavender och Stormy Sky. Det är sedan utstansat med Spellbinders Petite Scalloped Ovals Large. Jag har dekorerat med lite rosor, rosknoppar, en calla och några löv. Ett organzaband i ljusblått sitter tvärs över kortet.

Det var vad jag hade att visa idag men återkom gärna imorgon för då kommer det mera... ;-)

Ha en härlig kväll!!!!



How I loved playing with this sketch!!! Such fun! I fliped the sketch over and have chosen to use this gorgeous Tilda and coloured her with distress ink refillers (mainly Milled Lavender and Stormy Sky). The papers are from Maja Design and I have used roses, rose buds and some leaves for embellishment. Please use the translation gadget for more information on how I made the card. Thanks for stopping by and hope to see you again.

1 kommentar:

Anne-Lie Ekebjär sa...

Jättesött kort tur att du får stunden på kvällen för att "pyssla" om dig själv. Det kan vara skönt när man har sjuka barn.
kram mamma

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails