Honorable Mentions and Top 3

söndag 9 maj 2010

Projekt till Magnolia Challange!

(scroll to the end for English)

Här är mitt lilla projekt till Magnolias Challange som denna vecka är på temat "två", vilket innebär att det ska finnas två eller fler Magnolia-motiv på bidraget.

Om min nyfikna, söta lillasyster är här så kan du väl stänga ner.... Det är nämligen till dig så du får vänta tills vi ses i helgen!


***inte tjuvkika***






Jag har gjort en liten box som man kan fylla med godis eller vad man nu vill. Jag har utgått ifrån ett fullstort cardstock som jag sedan fäst designpapper på. Det kommer från DCVW och kollektionen Indian Summer. Längst upp har jag sansat med MS Embossed ZigZag.



Motiven kommer från Magnolia (så klart). Dels är det blomman och sen den lilla älvan från senaste kollektionen. I vanlig ordning har jag målat med distress refiller. Mitt i blomman samt på älvornas vingar har jag lagt guldig stickles.



På ena sidan har jag satt ytterligare en älva samt två utstansade retroblommor. Jag har stämplat "Tack för hjälpen" på pappret innan jag stansat ut blommorna och sedan har jag chalkat kanterna.



Runt om boxen har jag knutit ett brett, vitt band som jag bara gjort en vanlig knut på.


Nu återstår bara att fylla den med något. Hon ska få den för att hon var så himla gullig och tog ledigt från jobbet för att ta hand om lilleman när vi skulle på begravning. Har du något tips? Det ska inte vara godis...

Ha en fortsatt underbar dag! Här börjar det spricka upp och solen tittar fram, bra för det blir fortsatt utomhus, hann aldrig med mina blommor igår...


For this weeks Magnolia Challange I have made a box for my sister. I have used two Magnolia stamps and colored with distress reinkers. I added some stickles to the midst of the flower and to the wings of the faries. The papers are punched with MS Embossed ZigZag and all edges are chalked. The text on the retro flowers says "thank´s for your help".

1 kommentar:

Mina sa...

wow what a fabulous project, beautifully made...thanks for joining in with the Just Magnolia challenge
Mina xxx

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails