Honorable Mentions and Top 3

fredag 21 maj 2010

Utmaning och blogcandy!!!

(scroll to the end for English or use the translation gadget at the top of the sidebar)

Ojoj, förkyld mamma, förkylda barn och nu kanske även ett magsjukt barn... Nu får det lov att räcka!! Maken är i fjällen så vi får väl hoppas att han klarar sig i alla fall...

Idag tänkte jag bjuda på mitt bidrag till Sketchy Colors skissutmaning. En superkul skiss som jag annars aldrig skulle ha kommit på att göra! Jag har även lagt med den till A spoon full of Sugars utmaning "Qute and Girly". Tyckte den passar bra även där!



Jag har använt ett av mina favorit motiv - KöksTilda från Magnolia. Tyvärr använder jag henne allt för sällan... Pappren kommer från MME. Hade aldrig en tanke på att jag skulle kunna använda dem, gillar egentligen inte grylliga papper men det blev ju faktiskt bra. Dekorationerna är mest blommor, blad och så en chandilier från Magnolia. Ett ljust rosa organzaband löper över kortet och genom två öljetter som sitter fast i motivet.



Jag har färglagt med distress refiller. Färgen är i huvudsak Victorian Velvet, älskar verkligen att det nu finns en "riktig" rosa! Jag har tidigare skuggat med samma färg men på detta motiv har jag testa att skugga med rejält vattenblandad black soot och det gick ju bra det också. Kanske blev det tydligare skuggor av detta också. Jag har skuggat runt motivet med färgen Spun Sugar.



Här uppe i hörnet har jag klippt ut ovaler, satt i öljetter och hängt dem över kanten till kortet. Grattis-stämpeln har blivit en av mina favoriter. Jag använder den jättemycket men tyvärr vet jag inte var den kommer ifrån. Ni som läser ofta vet att jag fick den i välkomstpåsen i Karlstad...

Så avslutningsvis måste jag tipsa om detta blogcandy som Debbie har i sin blogg. Det är söta stämplar från Penny Black! Sen kan ni ju kika in hos Debbie ändå, för hon har massor av inspiration att bjuda på och är dessutom DT åt alla möjliga...




Ha en underbar fredag!!! Hoppas ni får det riktigt bra i helgen så hoppas jag vi snart ses igen!


I have chosen to use a Magnolia stamp; Kitchen Tida and I have painted her with distressers. The papers are from My Minds Eye and the sketch is found at Sketchy Colors. I have also entered the card at A Spoon full of Sugar. Feel free to use the translation gadget for more information about the card. Ha a lovely day!

3 kommentarer:

Anne-lie Ekebjär sa...

oj, oj, vad fint kort du gjort.
Jättehärliga färger. Har fönstret öppet och känner blommdoften utifrån, men det känns som om det är dina blommor på kortet som doftar.
Lycka till!
Anne-Lie

Marianne sa...

Kjempeflott kort i friske farger, og nydelig pyntet!
Tusen takk for at du deltar hos Sketchy Colors, og lykke til!

Klem, Marianne:)

Ida H sa...

SÅ fint som vanligt!
Jättekul att titta in här i mellan åt. Japp åskan drog häröver i natt med fast bara på avstånd som tur va.
Annars är vi pigga...pepparpeppar!
Håller på med en beställningstavla nu men idéerna tryter så jag har tagit ett brejk & bakar bröd istället...
Allt för inspiratinónen.
Kram & pigga på Er!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails