Honorable Mentions and Top 3

lördag 29 maj 2010

Nu är det jul igen...!

Ja, i alla fall i mitt pysselhörn. Jag fick lust att göra ett julkort och jag gillar verkligen den här hÄngeln. Visst är hon lite stor, men hon är en dekoration i sig.



Jag har målat med distresser. För att få en extra djup röd nyans så har jag skuggat klänningen med black soot. Jag har skuggat bakom hÄngeln med mörkgrå torrchak och även chalkat lite på hennes kinder. Kulan är målad med wild honey och själva knoppen har jag testat att embossa med guld. Jag använde Inkidos Chunky Crystals Gold men det blev lite för mycket. Det hade nog funkat bättre med vanligt pulver. Runt motivet har jag chalkat med color box chalk Warm Red.

Pappren kommer från Maja Design och Panduro. Maja-pappret har jag använt både fram och baksida på. Panduropappret har jag stansat med MS Doily Lace. Jag har inte lagt på någon text på kortet, för att vara jag är det förhållandevis ovanligt... ;-)



Här är kortet lite från sidan. Som dekoration har jag använt en underbar gardenia i rött samt lite rosor och rosknoppar i samma färg. Bladen är små eklöv. På blommorna har jag lagt lite Stickles i färgen X-mas Red. I övre hörnet har jag gjort en liten hjärtswirl med blekgröna halvpärlor.

Lite julkänsla behöver vi året om tycker jag! Julen tycker jag står för medmänsklighet och omtanke vilket är viktigt oavsett årstid! ( oj, vad pretto...)

Ha en underbar dag i alla fall! Själv ska jag åka båt en sväng om vädret tillåter...det återstår att se! Hoppas vi ses igen....

2 kommentarer:

Nina sa...

Åhh, så nydelig ♥♥♥ Lekre papirer, nydlig malt og super herlig hÃngel :)

Ha en flott lørdag!
Klem fra Nina.

Ida H sa...

Fröjdefull jul på dig med!!!
Jop har ofta mkt på lager men hinner liksom inte slänga ut det på bloggen...
Älskar dessa skor! De är så fina.
Har inte fullfjädrat min dekorationsstil på dem än men det ger sig snart...
Så kul att gå in hos dig! Du hittar så många trevliga candys!
Kram!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails