Honorable Mentions and Top 3

fredag 7 maj 2010

Mitt bidrag till Sketchy Colors!

Har gjort ett kort till veckans utmaning hos Sketchy Colors. Skissen var kalas-roligt att jobba efter. Jag ville gärna testa Trollwings sätt att använda retroblommor, men lyckades inte alls lika bra som henne... (kolla in hennes sida, hon finns i min sidebar).



Som motiv har jag använt Magnolias Tilda med fågel, från en äldre kollektion men jag tycker hon är så himla fin. Jag har målat med distress refiller på 300 grs akvarellpapper.

Designpappren kommer från MME. Grattisstämpeln har jag fått i en välkomstpåse i Karlstad så jag vet inte var den kommer ifrån, men jag gillar den (faktiskt!). Bakom motivet har jag satt en kakservett modell jätteliten. Kanterna har jag chalkat med chestnut roan.



Blommorna är utstansade retroblommor. Jag har stämplat pappret med Inkidos Sonja Aldén-text först och sedan stansat ut dem. Alla kanter är chalkade och "rullade" lite lätt. I mitten har jag satt lite bling och infitll har jag satt en lite fjäril som vi fick i välkomstpåsen i Avesta.

Ha en underbar dag! Här blir det mys med familjen och kanske lite trädgårdsarbete på det... Vi får se, vädret avgör! Hoppas vi ses!

2 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Först å främst, STORT GRATTIS till gäst-DTplatsen hos Hobbyhärvan!! Mia är så gullig så hos henne kommer du trivas!! :D

Kortet är superläckert å du ska ha klart för dig att du lyckats alldeles ypperligt med retroblommorna!
Det blev skitsnyggt!!! SÅ DET SÅ! ;)

Trevlig helg på dej gumman å tusen tack snälla rara du för dina goa ord inne hos mej! *glad*

STOR KRAM Petra

Anne Kristine sa...

Så flott kort og så flott motivet er fargelagt.
Takk for at du deltar hos sketchy colors.
God helg.
klem Anne

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails