Honorable Mentions and Top 3

måndag 3 maj 2010

Magnolia challange!

(scroll to the end for English)

Dags att visa ett nytt kort. Detta är till Just Magnolias utmaning i form av en skiss. Jag har valt att tolka den ganska strikt och därför inte använt mycket utöver själva skissen.


Jag har använt två motiv från Magnolia; Kapten Edwin och Skulls, Barrow and anchor, som jag maskat ihop och målat med distress refiller. Jag har lagt lite glossy accent på svärdet, men det syns lite dåligt på det här kortet...

Kortet är av vit cardstock och pappren kommer från Magnolias So spooky-kollektion, men jag tyckte det passar till nya piratstämplar också. Texten "Skepp o'hoj" är ett ministickersalfabet (långt ord...) som tyvärr blev cola-marinerat i Karlstad men det är fullt användbart ändå! ;-)

Flaggan har jag gjort själv. Jag tog en grillspettspinne och så har jag klippt en trekant av papper och satt fast på pinnen. Pappret har jag knölat till och färgat in lite med walnut stain samt stämplat med en grattis-stämpel (fick den i välkomstpåsen i Karlstad men jag vet inte var den kom ifrån).

Det var allt för denna gången... Vi ses, hoppas jag! Ha det gott i vårsolen!

For this challange I have chosen to keep strictly to the sketch. The stamps used are Captain Edwin and Skulls, Barrow and Anchor and they are colored with distress refills. I have also used papers from Magnolia (the So Spooky-collection from last fall), thought they matched the pirate-theme quite well. I have used a stickers alphabet for the text. The pirate flag is made by me. I took a small wooden stick and made a flag from paper and inked it with distress ink, walnut stain. The stamp says Congratulations. That's all for now, thanks and hope to se you again!

3 kommentarer:

Jane sa...

Fabulous card, love the flag and the colours are perfect for a pirate! thanks for joining us at Just Magnolia, hugs, Jane xxx

Rach sa...

A fantastic card.xx

~Denise Lynn~ sa...

Awesome card! So fun! Fabulous coloring and fun details. Thanks for sharing it with us at Just Magnolia this week! Hope to see you back again soon! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails