Honorable Mentions and Top 3

tisdag 25 maj 2010

Keeping it simple...

...det har blivit min melodi. (Liksom att skriva som i Alfonsböckerna märker jag, dvs att börja en mening och sedan sätta ... för att fortsätta på nästa sidan, som jag nu återigen gjort i rubriken...)

Idag skiner solen och jag hostar som en stendammslunga. Fy sjutton! Maken kom hem igår... Skönt! Synd bara att barnen hann somna för de har ju längtat så efter honom. Annars så är det syrénhäcken som hägrar idag... Nu ska nämligen ogräset bort! Fast det är halvjobbigt att stå på huvudet och rensa ogräs med huvudet fullt av förkylningsrester.

Idag tänkte jag visa mitt kort till Sketchy Colors utmaning på temat "jordtoner". Superkul utmaning där man fick tänkte till lite!



Jag har gjort ett grattis-kort till en herre. Köpte den här bilen och en till på en rea. Detta är en Ford SS Coupe. Jag har färgat in vitt papper med Antique Linen, Vintage Photo och Walnut Stain i den ordningen. Jag har stämplat motivet och texten med walnut stain. Pappret kommer från Graphic 45 och jag har chalkat alla kanter i brunt.




Jag har dekorerat med lite halvpärlor från Reprint, ett organzaband i guld och en metalldeko i koppar från Kort og Godt.

Det var allt för idag, tror jag! Jag hann med ett kort till igår men jag vet inte om jag hinner fota idag eller om det kommer imorgon.

Hoppas ni får en härlig dag!!!

4 kommentarer:

Anne-Lie Ekebjär sa...

Detta kort kommer säkert någon veteranbilsfantast att bli lycklig för att få. Jättefint i all sin enkelhet. Vacker färgskala.
Kram mamma

Petra/Paradise sa...

Ett riktigt läckert kort till en herre!
Jag måste göra ett kort till en 98 åring som fyller på måndag..å jag har lite brist på idéer (å passande stämplar)

Tack för dina söta ord inne hos mej! *glad*

Japp, jag lovar att inte sända mina sniglar vidare till dig.
:P

KRAMIS!

Cathrin sa...

Najs....supernajs!! Enkelt och stilrent. Herrkort är svårt men det här blev perfekt!

Ha det kram Cathrin

Anne Kristine sa...

Ååå så stilig kort!
Enkelt og stilrent!
Takk for at du deltar.
klem Anne

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails