Honorable Mentions and Top 3

söndag 2 maj 2010

Kära farfar!

Vår kära farfar (eller i alla fall barnens farfar) fyller år i veckan som kommer så jag tänkte visa det kort jag gjort till honom. Det liknar inte något annat jag gjort ;-)



Jag har tagit ett brunt cardstock och hade tänkt jag skulle hitta ett mönsterpapper som såg ut som skinn, men det gjorde jag inte... Så då fick jag tänka om och färgade in vanligt vitt papper med i tur och ordning antique linnen, vintage photo och walnut stain. Det blev skapligt men jag hade inte något bra papper. Har ju alltid köpt min albumblad på Clas Ohlsson men nu har de bytt leverantör så jag har en hel packe med papper hemma nu som inte kan användas till någonting!! Inte ens att stämpla text eller färga in... *suck*

Beslagen har jag stansat ut med Sizzix nya Tim Holtz die "Hardware findings" som jag ÄLSKAR!!! Superläckra! De är infärgade med walnut stain och sedan har jag målat på med distress crackle paint i "färgen" rock candy (den är genomskinlig). De är sedan fastsatta med brads. Texten är skriven med stickers-alfabet.



Insidan är infärgad på samma sätt som framsidan men i färgerna peeled paint och forest moss. Stämplarna som jag använt kommer från Inkywings (landskapsmotivet), Hobby och Hantverk (fågeln) och Inkido (texten).



Baksidan är infärgad som framsidan och beslagen på samma vis som framsidans beslag. Dessa beslag är en Sizzix die som heter Latches.



Det var allt för den här gången, nu hägrar utomhuslivet en stund. Solen skiner men det är lite bitigt kallt ute än så länge, men trädgården måste tas om hand ändå! Hann med en del igår innan regnet inklusive en tur till plantskolan för att köpa penséer och det är främst dessa som ska planteras.

Hoppas ni får en strålande dag så ses vi, hoppas jag!

3 kommentarer:

Ida H sa...

Läckert!
Det har du matchat i hop bra.
Jättetrevliga stämplar på insidan.
Kram!

Maya sa...

Oioioi så stilig kort til din farfar!!
Lekre stempler på innsiden, blir så nydelig med de stampscapes stemplene!!
Lekkert, lekkert :)
Klemmer fra Maya

Anne-Lie Ekebjar sa...

Heja Linda!!
jag tycker att du har gjort fantastiska kort sedan jag var inne och tittade. Det till Odd var ju helt fantastiskt. den lilla piraten kanske någon liten "kompis"
kommer att få. Fortsätt med det du gör, för du gör det såååååå bra.
kram mamma

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails