Honorable Mentions and Top 3

torsdag 27 maj 2010

Jag fick ett litet paket igår...

... och inte så litet heller! Var in och beställde papper och lite annat från Scraplagret i tisdags och fick mitt paket igår. Härligt att sätta sig att jobba med nya saker!!! Lite som när jag fick mitt paket som Gäst-DT från Hobbyhärvan... Där fanns hur mycket saker som helst! Det var sååå roligt att skapa och de har ju så mycket fina saker!!!!!!!! Jag kan ju bara tipsa om att hålla lite koll på Hobbyhärvans blogg för det kommer fler av mina alster där framöver. Ta en titt i butiken också när du ändå är där, Mia har så mycket fint!

Här är i alla fall kortet som jag gjorde igår med de nya fina pappren jag köpte av Scraplagret. Det var GDCs Ella Blue Collection och det var så fina papper. Vissa papper hade lite Glossy-lack detaljer och andra hade lite sammetsdetaljer. Urfina! Emma hade dessutom tagit fram ett paket med matchande cardstock och det var ju smart. Det är inte så lätt att gissa sig till vilka färger som passar...



Stämpeln kommer från Crafty Individuals och är stämplad med distress dyna Weathered Wood. Pappret är bakom är infärgat med Antique Linen och Weathered Wood. Jag har använt en kantstans från Fiskars och ett ljusblått organzaband. Texten har jag stämplat med Walnut Stain. Jag har chalkat alla kanter. När jag gör det använder jag oftast Colorbox Chalk i färgen Chestnut Roan.



Blommorna som jag dekorerat med är en gardenia, några körsbärsblommor och rosknoppor. Jag har lagt på lite Stickles Star Dust på. Istället för gröna blad har jag använt bruna då jag tyckte de bättre matchade kortet.

Det blev ett litet snabbinlägg idag... Måste iväg till dagis med storen.... Ha en underbar dag!!!

1 kommentar:

Anne-Lie Ekebjär sa...

Vilka fina färgkombinationer. Man känner nästan att man är saknad. Jättefint tycker jag.
Kram mamma

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails