Honorable Mentions and Top 3

söndag 16 maj 2010

Helt olikt mig...

Nu har jag gjort ett kort som inte alls är "jag". Fast det var jättekul så kanske jag kan lägga till fler stilar till min repetoar...?



Jag har gått i gröna toner. Grönt cardstock och papper som tonar i grönt. Jag har använt ett motiv från Crafty Individuals. Pappret som jag stämplat på har jag färgat in med distress dynor; peeled paint och forest moss. Lite här och var har jag duttat med crackle paint black soot och distress dyna walnut stain, vilket jag också gjort över hela kortet. Lite halvpärlor har också fått plats. Alla papper är ruggade i kanten. Biljetten är från Tim Holtz och så har jag även satt ett gammal bibelpapper som skymtar fram lite.



Här är en närbild på det wellpapp som jag använt till kortet. För att få en lite sliten look har jag duttat på det med distress dyna walnut stain och även använt crackle paint i färgerna brushed pewter och black soot.



Lite blommor. Har satt en metallrondell i mitten med en halvpärla. Ett brunt band har jag satt under blommorna.



Sista bilden visar metallhörnet som från början var i glittrande silver, men jag ville ha lite mer ärgad look så jag drog på lite crackle paint black soot på och så torkade jag bort det mesta så det fick en åldrad look.

Snart jag och storen iväg på barnkalas. Ikväll ska jag fixa med ett beställningsjobb som kommer här sedan. Det ska vara enkelt och stilrent så jag hoppas jag fixar det! Håll tummarna!!!

Ha det gott så håller vi tummarna för att det inte regnar mer nu!!! Vi ses!

2 kommentarer:

Ida H sa...

Nice!
Visst är det kul att utmana sigsjälv i bland...
Det har du gjort bra!
Kram!

Laila sa...

Jag gjorde samma sak för ett tag sedan i färgväg.
Lite spännande är det att ge sig ut på nya äventyr... ;-) Jag tycker ditt kort vart så himla fint

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails