Honorable Mentions and Top 3

tisdag 18 maj 2010

Härliga, ljuvliga....förkylning?!?!?!

Nä, det är inte så underbart här just nu då jag är jätteförkyld och har ont i halsen. Det har varit över 20 grader här idag och då kan ni gissa hur kul det är att stå och knuffa på en gunga och vara hängig??

Har dock passat på att shoppa lite på köpis idag med en kompis och hennes dotter som är nästintill jämngammal med lilleman. MYCKET trevligt! Skönt att göra något annat ett tag. Dessutom roade de små varandra med diverse stollerier... :-)

Idag tänkte jag visa er ett beställningskort som jag gjort. Det är ett bröllopsdagskort till ett par som firar sin första bröllopsdag! Hoppas de får de riktigt mysig och mer romantiskt än min egen första bröllopsdag... Storen var då 3 veckor gammal... Gissa hur mysigt det blev!! ;-)



Jag har inte använt något målat motiv till det här kortet då beställaren ville ha det ganska stilrent och enkelt. Cardstocket är vitt och de vita pappren med rosa swirl kommer från Graphic Minds, helt underbart papper.

På framsidan har jag stämplat en text av Sonja Aldén (inkido) med distress dyna weathered wood och mitt i den texten har jag stämplat och embossat ett hjärta med texten "i nöd och lust" (reprint) i silver. Dekorationerna är rosor, rosknoppar, lite pyntbär, halvpärlor, pärlfloss och de underbara utstansade fjärilarna (Martha Stewart). Ovalerna som texten står i är utstansade i min epic med spellbinders.



På insidan har jag följt samma design och på vänstra sidan har jag stämplat en text från Arkivet och på den högra en från Inkywings. På den högra sidan finns också plats att skriva en lite hälsning.



På baksidan har jag stämplat och embossat två vigselringar (tror det är reprint) i silver.



Här är kortet lite från sidan så man ser effekten av fjärilarna lite mer.

Det var allt för idag, men imorgon kommer det mera... Hoppas vi ses! Lämna gärna en kommentar så tittar jag förbi hos dig...!

5 kommentarer:

Maria sa...

Åh vilket fint kort, så romantiskt. Hoppas att man kan få ge ett sådant kort till sin prins någon dag :) Trist att du har blivit så förkyld, det är väl inga Stockholmsbaciller som retas ;) Hoppas att du känner dig bättre snart! Kram Maria

Anne-Lie Ekebjär sa...

Ja, tänk om man fick sånt fint kort när man har bröllopsdag. Man får verkligen känslan av bröllop.
Kram från en mamma

Mia sa...

Men ooohhh vad gulligt.
Väldigt romantiskt skulle jag vilja säga.

Maya sa...

Åhhh det var vakkert!
Nydelig sart og elegant!!
Lekkert pyntet på alle sider.
Klem fra Maya :)

Ida H sa...

Jättefint!
Så vackert utan stämpelmotiv...man glömmer lätt bort det alternativet i stämpeldjungeln..
Kram & pigga på dig!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails