Honorable Mentions and Top 3

måndag 10 maj 2010

En ny kombination!!

(scroll to the end for English or use the translation gadget in the sidebar)

Hoppas att alla har haft en trevlig helg!!! Här har det varit lite kallt men i övrigt helt ok. Jag har äntligen hunnit med att sätta mina blommor, i sista sekunden kan jag tillägga då de såg rätt trötta ut. Lyckligtvis har de piggat på sig!

Idag tänkte jag visa ett kort som jag gjort till Whiff of Joys challenge som jag kombinerat med Sketchy Colors. Whiff of Joy hade en underbar skiss att följa (ja, jag har vänt den upp och ner... men i alla fall....) och hos Sketchy Colors var temat blått och lila.



Jag har valt underbara Willow with bouquet och färglagt henne med distress refillers. i huvudsak har jag använt Milled Lavender och Faded Jeans. Pappren kommer från Prima (bakgrunden) och MME (det blåa och det prickiga). Alla kanter är chalkade. Jag har stämplat "Grattis" med walnut stain. Jag tror stämpeln kom från hÄnglar men jag minns inte riktigt...



En närbild på dekorationen. Löven är en sizzix die samt rosor och rosknoppar.

Det var allt för denna gång, men kika gärna in igen för det kommer som alltid mera... Lämna gärna en kommentar, jag tittar alltid in på era bloggar! Det är så kul med ny inspiration! Jag hade tänkt mig en cykeltur till dagis men nu ösregnar det, får då bli en annan dag!! Ha det gott!

I have combined the WoJ challange sketch this week with Sketchy Colors theme blue and purple. I have used Willow with bouquet and colored her with distress reinkers, mainly milled lavender and faded jeans. The gorgeous papers are from Prima and MME. The text stamp says Congratulations. The decorations are roses, rosebuds and leaves cut out using a sizzix die. Have a lovely day!!!

6 kommentarer:

Hanne sa...

Så fint kortet ditt er! De Sizzixbladene er fine:) Nydelig fargelagt motiv!
Hanne

Pia sa...

wow så flot dekoreret kort med fine detaljer og skønt motiv.
knus Pia

Donalda sa...

Wow this is just gorgeous dear. Thanks for joining us at WOJ Challenge Blog

Stampin Mindy sa...

I just love that stamp, the purples are so pretty on her. Love those purple roses too.
Thanks for joining us at Whiff of Joy Challenges!

Anne-lie Ekebjär sa...

Tänk så fint du gör, att komma på nya motiv hela tiden. Fortsätt med dina fina kort, det är alltid lika roligt att kolla på din blogg.
Kram Anne-Lie

Michele sa...

Such a gorgeous card. Love the image you've used and the colours also. Hugs Michele x

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails